Jenny Colgan doet het gewoon weer! Met “de kleine bakkerij aan het strand” zet ze nogmaals een ultiem feelgood verhaal neer..

Polly heeft het niet makkelijk, haar oude leventje ligt behoorlijk overhoop. Ze besluit te verhuizen naar het eiland Mount Polbearne, een eiland met een overschot aan mannen. Ze huurt er een oude bakkerij, of kan ze het beter een bouwval noemen? Het onthaal van sommige eilandbewoners is ook zacht gezegd niet bepaald vriendelijk. Zal Polly ooit daar haar draai kunnen vinden en haar dromen na kunnen jagen? Gelukkig zijn niet alle eilandbewoners nors en afstandelijk. Ze begint steeds meer in te zien dat ze hier misschien best eens zou willen blijven.

Wat is dit verhaal enorm warm, beeldend en sfeervol geschreven. Je waant je gedurende het verhaal echt op het eiland Mount Polbearne. Polly is een personage dat ik direct graag mocht. Iedereen heeft in zijn leven weleens dat het even allemaal tegen zit. De eenzaamheid en de onzekerheid in het begin van het boek voelde zo echt aan. Maar ook het doorzettingsvermogen van Polly kon ik erg waarderen. Ze is een keiharde werker en goed voor de mensen om haar heen. Ze geeft niet snel op en ondanks dat het allemaal tegen zit, weet ze er wel iets van te maken. Een hele fijne en hoopvolle feelgood roman. De ultieme read voor deze zomer!

Alle personages waren sterk neergezet en goed uitgewerkt. Iedereen heeft zijn of haar eigen karakter eigenschappen en eigenaardigheden. Maar ik had echt niemand willen missen in dit verhaal. Ook Neil niet, de kleine papegaaiduiker, die vanaf het eerste moment dat hij opduikt mijn hart gestolen heeft! Ik vind een band tussen mens en dier altijd erg bijzonder in verhalen en ook in “de kleine bakkerij aan het strand” was dit een heuse toevoeging.

Verschillende emoties komen voorbij tijdens het lezen van dit verhaal. Ik zag zeker niet alle wendingen aankomen! Het verhaal las als een sneltrein weg en voordat ik het wist was het boek alweer uit! Dit smaakt absoluut naar meer.. helaas moet ik nog even wachten op het vervolg. Ik was ondertussen al groot fan van de boeken van Jenny Colgan, maar dat ben ik nu nog veel meer.

Reacties op: Ultiem feelgood verhaal!

De kleine bakkerij aan het strand - Jenny Colgan
? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 17,50 Bestel het e-book € 9,99