In dit derde verhaal over Izzy en haar vrienden beleven ze opnieuw een spannend avontuur. Ze zijn in shock als ze hun nieuwe schooldirecteur zien. Hij is heel bleek (in het zonlicht wordt hij knalrood) en heeft zwarte haren. Dan horen ze hem ook nog eens sissende geluiden maken en op de foto in zijn kamer draag hij een zwarte cape. Ze weten het zeker, de nieuwe meester is een vampierrat en wil de school overnemen!! Ondertussen worden delen van de school afgesloten en vragen ze zich af waar meester Murf (de oude directeur) is gebleven? Zullen Izzy en haar vrienden het er zonder kleerscheuren vanaf brengen dit keer?

Wat is dit opnieuw een briljant en extreem grappig verhaal. Aan dit verhaal zullen weer een hoop kinderen heel veel leesplezier beleven. De vier vrienden (Izzy, Jodi, Zach en Maisie) nemen je mee op een avontuur gevuld met kinderlogica en heel veel kinderfantasie. Deze verhalen van Pamela Butchart gaan gewoon nooit vervelen, denk ik. Het verhaal is op veel stukken erg herkenbaar zowel voor kinderen als voor volwassenen en dat maakt alles dan weer dubbel zo grappig. De kinderen komen weer in de meest gekke en bizarre situaties terecht, waar je gegarandeerd om moet lachen. Iets met knoflook muffins (6 tenen) en een plant met kinderarmen. Maar om dit allemaal echt te snappen, zal je het boek toch echt zelf moeten gaan lezen!

De vormgeving is weer ontzettend tof gedaan. “De meester is een vampierrat” staat bomvol met zwart/wit/grijs illustraties van Thomas Flintham. Natuurlijk staan in dit boek de vampierratten volop in de aandacht en deze zie je dan ook terug in veel illustraties. Ze geven het verhaal een extra stukje sfeer mee. De illustraties sluiten perfect aan bij het verhaal en dat maakt dit boek ook weer tot een compleet plaatje. Het verhaal heeft geen heftige thema’s, leesplezier staat in deze boeken echt voorop. Kinderen die minder graag lezen zullen extra blij zijn met boeken zoals deze.

Je waant je tijdens het lezen op de school van deze vier vrienden. Je gaat helemaal mee in hun gedachten spinsels, theorieën en plannen, ook al weet je dat het van geen kant klopt en er uiteindelijk gewoon een hele logische verklaring is voor dit alles. De schrijfstijl van Pamela Butchart is heerlijk vlot en luchtig, wat ervoor zorgt dat ook dit derde boek weer veel te snel uit is. Gelukkig kun je ze altijd herlezen en blijven ze leuk en grappig.

“De meester is een vampierrat” speelt zich vooral af op school. Daardoor is het helemaal leuk om als juf/meester dit boek voor te lezen in de klas en met elkaar te lachen om alle acties van deze kinderen. Eerder verschenen al van Pamela Butchart “babyaliens hebben de juf” en “er zit een weerwolf in mijn tent”.

Reacties op: Extreem grappig verhaal vol kinderfantasie!

De meester is een vampierrat! - Pamela Butchart