Kom naar verhaaltjesland en ontdek verhaaltjestijd. In verhaaltjesland, waar Droppie, Bobo en Kooltje wonen, groeien er verhaaltjes aan de verhaaltjesboom. Elke dag lezen de drie vrienden daar over hun eigen avonturen, of over iets anders. Maar vorige nacht heeft een vreselijke storm alle verhaaltjes weggeblazen. Droppie, Bobo en Kooltje gaan daarom op pad om ze te zoeken en veilig weer thuis te brengen. Zoek een knus hoekje op samen met de kinderen, sla dit boek open en ga samen op avontuur. Ontdek een schat aan verhalen over piraten die popliedjes schrijven, een kat met een kriebelende neus, eenzame reuzen, snoepende draken en dinosaurussen die wel van een feestje houden.

Wat is “De mooiste bedtijd verhalen” een fijn en uitgebreid boek, gevarieerde verhaaltjes over verschillende onderwerpen. Er zit voor iedereen wel een verhaaltje tussen dat aanspreekt en de afwisseling van korte en lange verhaaltjes vind ikzelf ook echt ideaal. De auteur Georgie Adams schreef dit boek naar aanleiding van het hebben van tijd, dit is in het drukke bestaan van tegenwoordig natuurlijk voor iedereen een terugkomend iets. Soms heb je een hectische dag en heb je minder tijd om uitgebreid voor te lezen en de volgende dag kun je er juist even op je gemak voor gaan zitten en genieten van een langer verhaal. Dit boek is dus ideaal voor de werkende ouders, maar zeker ook gewoon als leuk voorleesboek voor welke ouder dan ook. Sommige dagen lopen nu eenmaal anders dan anders en dan is deze voorleesbundel absoluut hetgeen dat je graag in je bezit wilt hebben.

In het begin van het boek vind je een inhoudsopgave een zie je dat dit boek maar liefst 21 verhalen/gedichten telt. Voor elk verhaaltje staat een afbeelding van een tak die aangeeft of het een lang, middellang of kort verhaaltje is of een gedicht. Ontzettend leuk dat je aan de hand daarvan dus kunt kiezen wat je gaat voorlezen. Helemaal voorin vind je ook nog een mooie plattegrond zodat je op dat moment weet waar in verhalenland je bent. De kaft zal al een hoop mensen doen besluiten om het boek open te slaan en eenmaal dit boek bekeken en doorgebladerd, ben je verkocht!

De schrijfstijl van Georgie Adams is heel vlot, prettig, avontuurlijk en kindvriendelijk. Het zijn heerlijk verhaaltjes om gezellig samen te lezen voor het slapen gaan. De vormgeving van de tekst is ook op een hele leuke, speelse en toffe manier gedaan. Soms grotere en dik gedrukte woorden/zinnen en soms kronkelen ze, dat maakt de stukken tekst toch meteen een stuk gezelliger. Daarnaast heb je prachtige en kleurrijke illustraties van Magda Brol die dit boek helemaal opvrolijken. Wat een pracht en praal, iedereen zal blij worden van dit boek, dat kan niet anders. Vooral heel veel grote illustraties maar ook wat kleinere en het complete boek staat en bomvol mee. Je hebt ogen te kort om alles in je op te nemen en te bekijken. De illustraties bevatten veel details en versterken de tekst op een hele mooie manier. “De mooiste bedtijd verhalen” is absoluut één van de mooiste voorleesbundels van 2020. Ik stem voor meer van deze boeken!

Reacties op: Ge-wel-dig voorleesboek met verschillende verhaaltjes en gedichten!

De mooiste bedtijdverhalen - Georgie Adams