“Bravelands: de opstand” is alweer het derde deel in de avontuurlijke Bravelands-serie over Olifant Sky, Leeuw Fier en Baviaan Doorn. Er staat dit keer een moordenaar op om de wilde dieren van de savanne te leiden. Maar olifant Sky pikt dit niet en gaat op zoek naar de rechtmatige leider van Bravelands. Doorn voelt zich gedwongen zijn oude troep te verlaten en de leeuw Fier, die ooit hun vriend was, wordt door een tiran op een dwaalspoor gebracht. Het kwetsbare evenwicht van Bravelands kan elk moment uit elkaar spatten. Tenzij roofdier, prooi en aaseter de poten ineenslaan..

Vanaf het eerste hoofdstuk zat ik weer helemaal in dit verhaal. Ik had de savanne en de wilde dieren echt een beetje gemist. Het verhaal is mooi opgebouwd en is enorm vlot geschreven. Je vliegt door de pagina’s heen en doordat het ook best spannend is, wil je maar door blijven lezen. Je moet gewoon weten hoe dit deel zal gaan eindigen.

De setting en de sfeer in “de opstand” zijn erg prettig. Je waant je tijdens het lezen ook echt op de Savanne. In dit deel komen de verhaallijnen door de samenwerking tussen de hoofdpersonages ook mooi samen en dat maakt dat dit verhaal zich uiteindelijk tot een mooi en compleet geheel vormt. Dit derde deel was absoluut verrassend, daar waar ik de vorige twee delen tijdens het lezen wel aardig voorspelbaar vond, gebeuren hier nog wel wat onverwachtse dingen. Het einde blijft wel wat mysterieus maar gelukkig kunnen we dit najaar het vierde deel in de serie verwachten. Ik ben in elk geval mega benieuwd hoe dit verhaal weer verder gaat!

Eerder verschenen van auteur Erin Hunter al de delen: “de outsider” en “de regelbreker”. Erin Hunter schreef ook de populaire serie “Warrior Cats”.

Reacties op: Een avontuurlijk verhaal op de Savanne!

De opstand - Erin Hunter
? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 17,99