Toen ik hoorde dat er een vervolg zou komen op één van mijn lievelingsboeken EVER: “P.s. I love you” geschreven door Cecelia Ahern, was ik zo enthousiast, ik moest het gewoon echt lezen! Ik heb bij dit verhaal serieus jaren geleden mijn oogbollen eruit gehuild (Bij wijze van natuurlijk, voor degene die zich zorgen maken.. niks aan de hand!). Het heeft mij toen echt gebroken. Zo’n ontroerend en mooi verhaal. Maar dan nu: Is “de P.S. I love you club” net zo goed??

Wanneer Holly Kennedy wordt benaderd door de P.S. I Love You Club wordt haar rustige leven op zijn kop gezet. Geïnspireerd door de brieven van Holly’s overleden man Gerry wil de club dat Holly hen helpt met het schrijven van hun eigen afscheidsbrieven. Als Holly één ding niet wil, is het teruggaan naar het verdriet van toen. Nu, zeven jaar later, wil ze juist vooruitkijken en door met haar leven. Maar Holly leert de leden van de club toch kennen en ze beseft dat wanneer je van iemand houdt, er altijd nog iets te zeggen valt...

Dit nieuwe verhaal over Holly is echt absoluut een toevoeging op het eerste. Je moet het zeker lezen als je “PS I love you” fantastisch vond, maar het eerste boek is voor mij niet te evenaren. Toch wist dit verhaal mij enorm te verrassen en heb ik het met heel veel plezier gelezen. De liefde en de vriendschappen zijn prachtig neergezet en je leeft zo mee met Holly. Je leest gedurende het verhaal wat ze denkt en voelt en daardoor heb je enorm veel sympathie voor haar. Je mag haar heel graag en gunt haar alle goeds van de wereld. Ook de flash-backs naar de tijd dat Holly en Gerry nog samen waren, voordat Gerry overleed waren een hele sterke toevoeging aan het verhaal.

Vanaf de eerste pagina zit je meteen in het verhaal en je hebt het verhaal vervolgens dan ook vrij vlot uitgelezen. Je vliegt er doorheen en elke keer denk je: Oke, nog één hoofdstukjedan. Het is een hartverwarmend, ontroerend, vertederend, meeslepend, mooi, liefdevol, hoopvol verhaal (en dan kan ik nog wel even doorgaan). Meerdere keren zat ik met een brok in mijn keel. Het is echt een boek dat je leest met een lach en een traan. En daarnaast heeft het zo’n prachtig en verrassend einde! (Ik zeg niks, dus wil je nu weten waarom? GA HET LEZEN!!)

Kortom, Cecilia Ahern heeft gewoon echt een gave/talent voor het schrijven van mooie boeken. Echt elk boek is weer raak en heeft zo zijn charmes op zijn eigen manier. Vond je “P.S. I love you” geweldig? —> Ga dit boek dan absoluut lezen! Het is meer dan prachtig!

Voordat je dit boek gaat lezen, raad ik je wel echt aan eerst “P.S. I love you” te lezen. Dat geeft het verhaal net even iets extra’s!

Reacties op: Meer dan prachtig vervolg!

De P.S. I Love You Club - Cecelia Ahern
? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 19,99 Bestel het e-book € 12,99