Op een stormachtige oktoberavond wordt Geromino opgeschrikt door de komst van Duifje. Ze staat erop dat hij zo snel mogelijk met haar meekomt naar het schedelslot, waar de gehele familie Duistermuis vol ongeduld op hun aan het wachten is. Al snel komt Geronimo erachter dat hij Duifje moet assisteren bij een speurtocht naar het waardevolste geheim van Mysterix Duistermuis. Deze speurtocht mag alleen gedaan worden op de avond voor Halloween in een schrikkeljaar en moet afgerond zijn voor zonsopkomst. Zal het Geronimo en Duifje lukken het geheim te ontrafelen?

“Een bloedstollende middernacht” is weer een geweldig leuk deel uit de Geronimo Stilton reeks. Natuurlijk speelt dit deel zich af rondom Halloween. Zoals alle boekjes beginnen we op de uitgeverij de wakkere muis, maar als snel moet Geronimo mee met Duifje voor een noodgeval op kasteel Schedelslot, het kasteel waar Duifje en haar familie woont. Je krijgt door dit verhaal heen een mooie rondleiding door het kasteel. Zo ontdek je onder andere de verschillende kamers van Schedelslot en staat er een duidelijke plattegrond in zodat je precies weet waar je bent.

De speurtocht naar het waardevolste geheim begint vrij vlot. Er zijn in totaal zeven raadsels, die ze in dit verhaal enigma’s noemen. Alle enigma’s staan op een perkamentrol, die natuurlijk ook zo afgebeeld staan als een illustratie in dit boek. Ze maken van de vormgeving altijd een feestje in de Geronimo boeken: Mooie grote illustraties afgewisseld met kleinere, uitleg, recepten, krantenartikelen, je kunt het zo gek niet bedenken of het staat allemaal in dit boek. Ook met het lettertype, lettergrote en de letterkleuren is het altijd één grote gezellige chaos. Juist deze dingen zijn ontzettend herkenbaar en maken ook dit boek weer tot een “echt” Geronimo boek.

Voor kinderen die niet zo graag lezen of kinderen die zich moeilijk kunnen concentreren op lange stukken tekst, zijn de Geronimo boeken een uitkomst. Al zullen kinderen die wel graag lezen zich ook prima met deze boeken vermaken. Het is natuurlijk wel een kwestie van smaak, maar vind je één Geronimo boek leuk, zul je ze echt allemaal leuk vinden. De schrijfstijl is van verre al te herkennen en is vlot, luchtig en muizenissig gezellig. Geen zware thema’s te vinden in dit boek, maar gewoon een ontzettend leuk verhaal rondom Halloween. En wat is nu dat waardevolle geheim? Zijn jullie benieuwd? Ik ga het natuurlijk niet verklappen, daar moet je echt zelf dit boek voor lezen!

“Een bloedstollende middernacht” is geen eng verhaal, maar het heeft wel een Halloween thema. Ideaal dus om dit boek zo rond oktober en de Halloween tijd te lezen of voor te lezen.

Reacties op: Halloween speurtocht naar het waardevolste geheim!!

Een bloedstollende middernacht (81) - Geronimo Stilton
? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 10,95