In “een ster van ver” volgen we een zus en haar kleine broertje. Het jongetje is een kleine schatzoeker en op een dag vindt hij iets heel bijzonders: Een ster! De ster is zo mooi, dat hij wel van iemand moet zijn. Ze zoeken en zoeken, tot ze ontdekken dat hij hoog in de hemel hoort te zijn. Hoe krijgen ze de kleine ster terug naar zijn thuis? Gelukkig vinden broer en zus samen een oplossing.

Het Prentenboek “een ster van ver” is echt een aanwinst voor je boekenkast. Dit verhaal prikkelt de fantasie op een hele mooie manier. Daarnaast ga je meedenken over een oplossing, hoe krijg je deze kleine ster weer thuis? Het laat ook zien dat broer en zus elkaar kunnen steunen en helpen, om uiteindelijk tot een oplossing te komen. Natuurlijk kun je in het echt geen sterren vinden maar het is absoluut een mooie insteek voor een verhaal. De boodschap komt in elk geval goed over.

Veel mensen zullen zich goed kunnen inleven in deze broer en zus. Iedereen heeft wel een schatzoeker in de familie of tussen de mensen waarmee ze omgaan. Juist dat was voor mij in elk geval een extra leuk detail. Toevallig was mijn eigen broertje als kind precies zo en herken ik mijn eigen zoontje ook heel erg hierin. Het was ook erg leuk te lezen dat deze broer en zus een leuke band hebben met elkaar zonder ruzie of iets in die richting.

De schrijfstijl van Sam Hay is erg liefdevol, hartverwarmend en ook vertederend op een bepaalde manier. Een verhaaltje over sterren is natuurlijk een perfect verhaaltje om voor te lezen voor het slapen gaan. “Een ster van ver” leest vlot en luchtig weg, zonder moeilijke woorden en is voor kinderen goed te begrijpen. Zowel jong als oud zullen enorm genieten van dit lieve verhaaltje.

De illustraties van Sarah Massini zijn werkelijk prachtig. Ze zet precies de juiste magische toon en sfeer neer die heel mooi past en aansluit bij dit verhaal. De illustraties versterken de tekst enorm en brengen dit verhaal naar een hoger niveau. Heerlijk als de illustraties je zo mee kunnen nemen een verhaal in. Het is echt een boek waarbij je weg kunt dromen. Geschikt voor kinderen vanaf drie jaar.

Reacties op: Een prentenboek om bij weg te dromen!

Een ster van ver - Sam Hay