Fien komt op bezoek bij Fox en schrikt van de andere lucht, de onverwachte geluiden en de vreemde dieren. Maar ze hebben een heerlijke tijd samen. Fox gaat bij Fien op bezoek, in de stad. Hij is verward. Er zijn andere honden en auto's die stinken. Maar Fox is bij Fien en dat maakt alles goed. Zullen ze het voortaan altijd zo doen? Een week bij Fox, een week bij Fien?
Een grappig verhaal over twee honden met ieder een baasje en samen twee huizen.

“Een week bij jou, een week bij mij” is een eenvoudig verhaal uit de tijgerlezen-serie voor de iets geoefende lezer. Het verhaal is geschreven in korte en bondige zinnen, aangevuld met veel illustraties. Het lettertype is vrij groot afgebeeld en de illustraties zijn lekker opvallend en grappig. Voor de iets geoefende lezer is dat natuurlijk erg fijn, zo heb je tekst om te oefenen met lezen, maar ook toffe illustraties om tussendoor te bekijken. Juist de afwisseling is voor kinderen erg prettig, zo zijn ze dan niet alleen maar naar lange stukken tekst aan het staren. Dat kan natuurlijk erg demotiverend zijn als je al die letters de hele tijd voor je ogen ziet dansen. Voor de gevorderde lezer is dit boekje zeer gemakkelijk en zij zullen dit boekje dan ook binnen een aantal minuten uitlezen.

De schrijfstijl van Kaat Vrancken is vlot, luchtig, grappig en kindvriendelijk. Er staan geen moeilijke woorden in de tekst en de zinnen en woorden lezen heel soepel weg. De illustraties van Saskia Halfmouw vullen de tekst op een hele mooie manier aan en maken alles net even iets speelser. Grote en kleine illustraties wisselen elkaar af en er is gebruikt gemaakt van warme en zachte kleuren, wat een hele gemoedelijke sfeer schept. Heel leuk hoe de honden naar elkaar toe groeien en ondanks de verschillen ze toch heel erg blij zijn dat ze elkaar hebben. Vrienden voor het leven!

“Een week bij jou, een week bij mij” is een boek uit de tijgerlezen serie. Onderzoek wijst uit dat kinderen het fijnste leren lezen als ze zelf naar een boek grijpen. Daarom is de serie Tijgerlezen ontwikkeld voor beginnende lezers van vijf tot negen jaar. De boeken in deze serie voldoen aan de belangrijkste criteria van kinderen. Ze zijn spannend of grappig en hebben altijd veel illustraties. Meer informatie kun je vinden op www.tijgerlezen.nl of www.naarschoolmetquerido.nl.

Reacties op: Een mooi tijgerlezen verhaal over vriendschap!

Een week bij jou, een week bij mij - Kaat Vrancken