Boe! Vind Wally en zijn vrienden tijdens een griezelig, geestig avontuur!
Gelukkig bevat dit boek een zoeklicht dat je de weg wijst in het donker. Schuif het in de zijkant van elke pagina en je zoektocht kan beginnen. Wees dapper, Wally-fans. Het is ver-SCHRIK-kelijk leuk!

Zelf ben ik opgegroeid met de zoekboeken van “Waar is Wally”, als kind bezorgde deze boeken mij ontzettend veel plezier. Extra gaaf dus om te zien dat de kinderen van deze tijd er nog net zoveel plezier aan beleven. Ik denk dat ik wel mag zeggen dat deze boeken van Martin Handford tijdloos zijn. Daarnaast is “grappige geesten gespot” nog eens extra bijzonder omdat je bij dit boek dus zoekt met een zoeklicht! En dit past echt perfect bij de “waar is Wally” boeken. Je steekt het zoeklicht aan de zijkant in de plaat en deze verlicht dan een deel van de plaat. Zoeken was nog nooit zo leuk!

Naast het zoeken van Wally, Wenda, (de staart van) Woef, Tovenaar Witbaard en G. Spuis kun je nog veel meer vinden op de zoekplaten. Zo hebben ze dus ook op elke zoekplaat spulletjes van deze personage verstopt en kun je ook op zoek naar een aantal mini voorwerpen: Een fototoestel, een perkamentrol, een sleutel, een verrekijker en een hondenbot. En aangezien dit een beetje een griezelig Halloween-achtig boek is, hebben ze ook nog eens een pompoen verstop op elke zoekpagina. Maar dat is nog niet alles! Elke zoekpagina, heeft ook weer wat eigen zoekopdrachten. Kortom, met dit boek ben je gewoon nooit uitgezocht. “Grappige geesten gespot” bezorgt kinderen (ja, en ook de ouders) mega veel zoekplezier!

De illustraties zijn weer een feest van herkenning, ik voel mij weer helemaal een klein meisje met dit boek. Het geeft mij na al die jaren weer dat gevoel van toen, enorm veel plezier en uitdaging om alles te vinden! Alleen kan ik het dit keer samen met mijn eigen zoontje doen, die ik zichtbaar zie genieten van het zoeken naar al deze personages en voorwerpen. De illustraties zijn hysterisch druk en barsten zowat uit elkaar van de details, maar dat maakt het alleen nog maar leuker. Het is absoluut een uitdaging alles te vinden en zeker niet altijd even gemakkelijk.

“Waar is Wally, grappige geesten gespot” is absoluut een zeer geschikt cadeautje, voor zowel jong als oud. Met een cadeautje zoals deze het je gegarandeerd succes en uiteindelijk zit iedereen te zoeken. Ik hoop dat Martin Handford ons nog lang blijft voorzien van al dit zoekplezier en er nog vele boeken van zijn hand zullen verschijnen.

Reacties op: De waar is wally-zoekboeken vervelen NOOIT!

Grappige geesten gespot - M. Handford