In “Hé, Yopa” maak je kennis met de avontuurlijke opa van Lucy, Tom, Em en Bob. Yopa is niet zomaar een opa, hij is een super coole ontdekkingsreiziger die voor niets of niemand bang is. Met zijn magische kompas neemt hij zijn vier kleinkinderen mee op spannende avonturen over de hele wereld. Reis met ze mee op de rug van een vliegende vis, ontwijk een stampende kudde buffels en ontsnap aan een lawine.

Dit prentenboek is geschreven door muzieklegende Paul McCartney, maar is dit verhaal nu net zo leuk als zijn liedjes? Ik ben echt vanaf de eerste pagina al fan van dit prentenboek. Je vindt voorin het boek (voordat het verhaal begonnen is) een ansichtkaart geschreven door Yopa aan de lezer. Waar hij je uitnodigt om mee te gaan op avontuur. Vanaf dat moment word je meteen in het verhaal gezogen en wil je ook daadwerkelijk met hem en zijn luitjes (kleinkinderen) mee op reis!

Kinderen vervelen zich allemaal wel eens, maar deze opa heeft de oplossing. Een magisch kompas, waarmee hij over de hele wereld kan reizen. Natuurlijk heb je wel een beetje fantasie nodig voor dit verhaal, maar het wordt op zo’n toffe en leuke manier vertelt dat je eigenlijk vanzelf wel mee gaat erin. Als voorlezer kun je helemaal losgaan. Je kunt sommige stukjes extra spannend maken of hier en daar leuke stemmetjes doen. Natuurlijk is het helemaal leuk als opa of oma dit boek leest met de kleinkinderen.

De schrijfstijl van Paul McCartney is hip, avontuurlijk, fantasierijk en magisch. Je waant je echt in het verhaal tijdens het lezen. De zinnen zijn vlot en soepel. Geen moeilijke woorden en alles leest heel erg fijn en prettig weg. Dit prentenboek is ideaal om voor het slapen gaan voor te lezen. Zowel jong als oud zal hier enorm van genieten. “Hé, Yopa” is absoluut een prentenboek dat iedereen een keer gelezen moet hebben, of nog beter, in de boekenkast hoort te hebben staan. Het is ook erg leuk om dit boek cadeau te geven aan opa en oma, zodat ze het samen met de kleinkinderen kunnen lezen als die komen spelen of logeren.

En dan heb ik het nog niet gehad over de illustraties van Kathryn Durst. Prachtige en kleurrijke prenten over de gehele pagina’s. De illustraties zijn vol met details, je kijkt werkelijk waar je ogen uit. Via de illustraties speelt het verhaal als een film voor je ogen af. Een magische samenwerking tussen auteur en illustrator, ze hebben er een prachtig geheel van gemaakt. De vormgeving is om door een ringetje te halen. “Hé Yopa” is dus wat mij betreft zeker een dikke vette aanrader!

Reacties op: Beleef een magische en avontuurlijk reis met Yopa!

Hé Yopa! - Paul McCartney
Jouw recensie   Schrijf een recensie E-book prijsvergelijker