“Het complete drakenboek” is het boek voor jou als je een nieuwsgierig kind bent met een grote passie voor draken. Dit boek is een praktische gids voor toekomstige drakenjagers en -trainers. Het staat boordevol met handige informatie waarmee je alle soorten draken die ooit hebben bestaan kunt herkennen. Je van alles leert over hun schuilplaatsen, hun gewoonten en favoriete eten en hoe je voor deze dieren moet zorgen. Kortom, alles wat je maar moet weten over draken kun je in dit boek vinden.

“Het complete drakenboek” is eigenlijk opgedeeld in twee delen. In het eerste deel van het boek leer je alles over alle verschillende soorten draken die bestaan in de wereld. Zo heb je de Westerse en de Oosterse draken en daarnaast ook nog een heel aantal bijzondere draken. Ze leggen duidelijk het verschil uit tussen de Westerse en Oosterse draken. Ook zijn er draken die niet passen bij één van deze twee groepen en dus vallen die automatisch onder de bijzondere draken. Per draak bespreekt het boek al zijn uiterlijke kenmerken en ook bepaalde karaktereigenschappen. Je leest hoe angstaanjagend ze zijn, of ze goed- of slechtaardige wezen zijn en wat hun legendarische eigenschap is (bijv. dat er enorme rotsen uit zijn bek schieten, of dat hij een dodelijke adem heeft). En natuurlijk is er van elke draak een prachtig illustratie die laat zien hoe hij eruitziet.

In het tweede deel van “het complete drakenboek” vind je de drakenkunde. Hier leer je over de anatomie van draken, het opgroei- en opvoedproces, alles over drakenvoer, hoe je je draak fit kunt houden en de kunst van het draakrijden. Dit is natuurlijk allemaal fantasie, maar ontzettend leuk voor kinderen die helemaal opgaan in draken en wie weet bestaan ze wel echt of hebben ze bestaan. Wie zal het zeggen? Het is in elk geval een extreem leuk boek dat heel mooi ingaat op deze mythische wezens.

De schrijfstijl van Frederica Magrin is heel duidelijk, kindvriendelijk en informatief. Aan het einde van dit boek, weet je ook echt alles over draken. Ik zou serieus nu wel een echte draak willen hebben zodat ik alles kan gaan toepassen. De illustraties van Anna Láng zijn echt ontzettend gaaf, stoer, grappig en mooi. Tekst en illustraties vullen elkaar mooi aan. Elke drakenliefhebber zal absoluut blij worden van dit boek. Het is een prachtig naslagwerk over draken geschikt voor kinderen vanaf acht jaar.

Reacties op: Na het lezen van dit boek weet je alles over draken!!

Het complete drakenboek - Frederica Magrin Vitataal Tekst En Redactie
? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 15,00