Julia Dupont is de nieuwe eigenaar van Hotel Flamingo. Maar als Julia bij het hotel aankomt en de taxi uitstapt ziet ze dat het niets meer lijkt op het schitterende hotel dat het ooit was. Alles is vervallen en alleen de ringstaartmaki Meneer Makkie en de Meneer T.Beer zijn nog als personeel in aanwezig. Julia is vastberaden het hotel weer tot leven te wekken, maar er moet duidelijk een hoop gebeuren. Volgens Julia is in Hotel Flamingo iedereen welkom. Dit hotel is een plek voor ieder dier. Of het nu groot of klein is, iedereen moet ergens kunnen verblijven en overnachten. Zal het Julia gaan lukken om het hotel weer draaiende te krijgen?

Wat is “Hotel Flamingo” een ontzettend vrolijk, gezellig en leuk boek. De kaft van het boek trek meteen de aandacht en als je het boek vervolgens openslaat maakt dat je alleen maar nog blijer. Door het hele boek heen staan verschillende zwart/wit/grijs illustraties, zowel groot als klein. De illustraties zijn met roze accenten ingekleurd, wat een enorm lieve sfeer schept. De illustraties versterken de tekst en daardoor kunnen kinderen zich nog beter inleven in het verhaal.

Julia gaat natuurlijk verschillende dieren in dienst nemen en bij elkaar is het een grappig en gevarieerd groepje. De verschillende dieren die in het verhaal voorkomen zorgen ervoor dat je enorm van dit hotel gaat houden. Ze zetten een hele gemoedelijke, fijne en prettige sfeer neer met elkaar. Daarnaast werken zowel Julia als alle andere dieren erg hard aan het hotel. Elk dier heeft zo zijn/haar kwaliteiten en niemand geeft op. Een geslaagde formule tot succes? Als je wilt weten of het ze lukt om dit hotel nieuw leven in te blazen, zal je het verhaal echt zelf moeten lezen. Je zal er in elk geval zeker geen spijt van krijgen.

“Hotel Flamingo” is een ideaal boek om voor te lezen aan kinderen. Het is vlot, luchtig en prettig geschreven door auteur Alex Milway. Zowel jong als oud zal genieten van dit vrolijke en gezellige verhaal. Je vliegt door de hoofdstukken heen en elk hoofdstuk is weer opnieuw genieten. De hoofdstukken zijn niet te lang, maar zeker ook niet te kort. Zo kun je ervoor kiezen elke avond bijvoorbeeld een hoofdstuk voor te lezen voor het slapen gaan. Maar geloof mij, eenmaal één hoofdstuk gelezen, wil je er meer lezen. Het gebeurde hier eigenlijk elke avond wel dat we drie of vier hoofstukken lazen, zo leuk is het verhaal en de personages. Wat er natuurlijk wel voor zorgt dat het boek snel uit is, maar gelukkig verschijnt in mei 2020 een tweede verhaal over Hotel Flamingo. Mijn zoontje en ik kijken er in elk geval al enorm naar uit. “Hotel Flamingo” is een aanrader voor kinderen vanaf ongeveer zeven jaar.

Reacties op: Iedereen is welkom bij Hotel Flamingo!

Hotel Flamingo - Alex Milway