In “ik verveel me zo” volgen we Minimoni. Ze gaat al naar de school voor de grote kinderen en heeft het altijd druk. De hele week heeft ze van alles op de planning staan, zoals hockeytraining en het volgen van schilderles. Daarnaast bezoekt ze ook graag haar oma en spreek ze af met haar vriendjes. Alleen op zondag, dan verveelt ze zich echt he-le-maal suf. Of valt er met een beetje fantasie toch nog wel iets van te maken?

“Ik verveel me zo” is een heerlijk prentenboek voor kinderen vanaf een jaar of vier. Het is vlot, beeldend, grappig en enorm fantasierijk geschreven. Het prikkelt tijdens het lezen de fantasie van de kinderen en eigenlijk heb je dat pas door als je het boek dichtslaat. Zo zien kinderen dat ze ondanks dat ze zich misschien weleens vervelen, toch hun fantasie kunnen gebruiken om er iets van te maken. Dit prentenboek is ideaal om voor te lezen voor het slapen gaan of op zondagochtend als iedereen nog even in het grote bed van papa en mama kruipt.

Ik ben zelf groot fan van de illustraties van Rocio Bonilla. Ze zijn altijd prachtig en herkenbaar. De illustraties zijn zowel groot als klein, maar altijd vol met details. Door het gebruik van lichte en zachte kleuren is het een hele prettige en ontspannen leeservaring. De illustraties stralen daardoor ook een bepaalde rust uit. Ze zijn erg lief maar wel met hier en daar een ondeugende en grappige toevoeging. Daardoor is het verhaal levendig en verre van saai. De illustraties versterken de test enorm en doordat kinderen ook zien wat zich afspeelt tijdens het lezen, kunnen ze zich extra goed inleven in het hoofdpersonage Minimoni.

Iedereen verveelt zich natuurlijk weleens of weet even niet wat ze kunnen gaan doen. Dit verhaal laat heel mooi zien, dat je met een klein beetje fantasie een heel eind komt. Een saaie zondag kan dan opeens, zomaar veranderen in een spannend en onverwachts avontuur. Het is geen prentenboek met een zwaar of heftig thema, maar gewoon een heel erg leuk en fantasierijk voorleesverhaal.

Eerder verscheen van Rocio Bonilla al de boeken “broer en Zus”, “Max en de superhelden” en “Welke kleur heeft een zoen?”

Reacties op: fantaseer erop los!

Ik verveel me zo - Rocio Bonilla
? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 15,95