Het is bijna kerst en Muis en beer gaan het thuis gezellig maken. Ze gaan een kerstboom kopen, lichtjes ophangen, een taart bakken, het kerstverhaal lezen, kerstliedjes zingen en nog veel meer! In deze verhalenbundel vind je tien lieve verhaaltjes over Muis en Beer. Ze zijn dikke vriendjes en bleven leuke kleine avonturen samen.

Na “thuis bij muis” is er nu ook een kerst variant van dit te lieve boekje. “Kerst bij muis” is een ontzettend leuk boekje voor de allerkleinste onder ons. Een lief en schattig boekje met verschillende voorleesverhalen rondom kerst. Dit is echt een boekje dat elke papa en mama graag zou willen voorlezen aan de kinderen. De boekjes van Muis zijn ideale kraamcadeautjes of verjaardagscadeautjes en absoluut boekjes waar ouders en kinderen nog jaren plezier aan zullen beleven.

“Kerst bij muis” is ook weer volledig op rijm geschreven. Dat maakt het voorlezen toch altijd net even iets fijner. Mooie soepele en goed lopende zinnen die zo je mond uitrollen. Geen moeilijke woorden, zodat het ook echt leuk en gemakkelijk te begrijpen is voor jonge kindjes. Het zijn allemaal onderwerpen die voor kinderen herkenbaar zijn. Het heeft met de kerst of de winter te maken en zo is dit natuurlijk een geweldig boekje om rond deze tijd van het jaar voor te lezen.

De illustraties van Pauline Baartmans passen ontzettend goed en mooi bij de verhaaltjes. Ze versterken elkaar enorm en zeg nu zelf, de illustraties zijn gewoon te lief en te schattig. Je kunt ze stuk voor stuk inlijsten en zo in de baby- of kinderkamer ophangen. De kleuren zijn heel zacht en licht en daardoor straalt dit boekje een hele fijne sfeer uit. Het geeft een bepaald soort rust weer en daardoor zijn het hele fijne verhaaltjes om voor te lezen voor het slapen gaan.

Natuurlijk heeft ook “kerst bij muis” weer zo’n fijne dikke kaft. Ideaal voor kinderhandjes en geen ramp als ze het boekje eens laten vallen. Dit boekje gaat weer heel veel mensen en vooral kinderen heel blij maken. Let maar op! Dit muisje gaat absoluut je hart veroveren.

Ik ben ondertussen echt een enorme Muis fan en hoe leuk is het dat je nu ook dingen zoals postkaarten, kerstkaarten, dagritmekaarten (voor thuis of op school), katoenen tasje, memory spel, kleurboek enz. kunt kopen via de site: www.thuisbijmuis.nl. Ook kun je de boekjes daar gesigneerd bestellen. Leuk leuk leuk!!

Reacties op: Een boekje met kerstverhaaltjes voor de allerkleinste!

Kerst bij Muis - Pauline Baartmans