Het is kerstavond en thuis wacht iedereen in spanning af. Zal de kerstman dit jaar weer komen?

Het verhaal van Rupsje Nooitgenoeg is natuurlijk niet meer weg te denken uit de Nederlandse boekenwereld. Bijna elke ouder en elk kind heeft het verhaaltje van dit kleine rupsje dat gek is op eten wel gelezen. Nu is er dus ook een kerstverhaaltje verschenen over dit leuke rupsje. Het is een flapjesboek voor de allerkleinste onder ons.

“Kerstmis met Rupsje Nooitgenoeg” is een compact boekje met een enorm opvallende gouden cover. Een echte blikvanger als je hem ziet liggen in de boekenwinkel. Het is een stevige hardcover, wat natuurlijk enorm fijn is met kleine kinderen. Zo kunnen ze hem nog een uit hun handen laten vallen zonder dat ze hem meteen stuk maken of beschadigen. Daarbij zijn het van dit dikke en gladde kartonnen pagina’s waar je makkelijk een doekje overheen kunt halen. Ideaal voor al die kinderenhandjes en vingertjes. De flapjes zijn ook stevig, al moet je daar natuurlijk wel iets voorzichtiger mee zijn.

Een flapjes boek werkt altijd magisch bij kinderen. Als het open en dicht kan zijn ze vaak al tevreden. Je hebt in dit boekje links wat begeleidende tekst staan en op de rechter pagina zitten flapjes. Zowel kleine als grote flapjes. Onder elk flapje zit een afbeelding en daarbij staat ook nog duidelijk het woord geschreven. Dus op een hele simpele manier is het ook nog leerzaam. De tekst is ook helemaal op rijm geschreven, want altijd fijn is met voorlezen. Van die heerlijke soepele zinnen die lekker vlot uit je mond rollen. Een ideaal boekje om gezellig samen te lezen, helemaal rond deze tijd van het jaar.

De illustraties van Eric Carle zijn natuurlijk altijd heel erg herkenbaar. Hele opvallende en kleurrijke illustraties. Simpel maar toch op een bepaalde manier gezellig en vrolijk. Allemaal illustraties van dingen die met kerst te maken hebben en dus herkenbaar zijn voor kinderen. Dit boekje straalt echt zo’n fijne kerstsfeer uit. Daarnaast kun je ook samen op alle pagina’s zoeken naar rupsje nooitgenoeg, extra leuk altijd zulke opdrachtjes. “Kerstmis met Rupsje Nooitgenoeg” is geschik voor kinderen vanaf 1 jaar.

Reacties op: Kerstboekje met flapjes voor de allerkleinste!

Kerstmis met Rupsje Nooitgenoeg - Eric Carle