Bumbelfort wordt geteisterd door een reeks koekjesdiefstallen en alle sporen leiden naar de enige vliegende pony die het stadje rijk is: Max’ beste vriend Kevin! Max en Kevin slaan op de vlucht. Kunnen ze de echte schuldige ontmaskeren voor Kevin in de pony-gevangenis belandt?

“Kevin en de koekjesdief” is het derde boek in de reeks. Kevin is een pony als geen andere. Hij houdt heel erg van koekjes en woont op het dak boven het appartement van de familie van Max. Max en Kevin zijn beste vrienden en doen echt alles voor elkaar. Het is een extreem leuk en grappig verhaal en heerlijk leesvoer voor kinderen. Puur leesplezier, zonder dat er zware thema besproken worden. Wie wordt er nu niet vrolijk van deze mollige, gezellige, koekjes-etende pony. Gegarandeerd dat je dit verhaal leest of voorleest met een grote lach op je gezicht.

De vriendschap tussen Kevin en Max loopt ook in dit deel weer als een rode draad door het boek heen. Natuurlijk gaat Max proberen om Kevin te redden. Er komen in dit verhaal veel oude bekende voorbij, zoals onder andere de gemene zee-apen, internationale popster Misty en de hamsters Neville en Beyoncé. Het verhaal is ook nog best wel een beetje spannend, want zal ze lukken om de echte koekjesdief te vinden? Dat ga ik jullie natuurlijk niet vertellen, als je dat graag wilt weten moet je dit boek toch echt zelf gaan lezen. Ze komen in elk geval genoeg obstakels tegen en belanden volop in grappige situaties. Eén ding is zeker: Saai is dit verhaaltje zeker niet!

De kracht van “Kevin en de koekjesdief” zit hem voor het grootste gedeelte in de illustraties van Sarah McIntyre.
Het begint al bij de knallende rode kaft, maar ook het binnenwerk en de vormgeving is een feestje. Op elke pagina is wel een illustratie te vinden. Het zijn weer allemaal illustraties in het zwart/wit en blauw. Juist door de toevoeging van blauw in de illustraties maakt dat tot iets herkenbaars van de Kevin-boekjes. De illustraties versterken natuurlijk de tekst enorm en maken alles net weer even wat grappiger en soms zelf hilarisch. “Kevin en de koekjesdief” is leuk voor kinderen maar stiekem ook heel erg voor hun ouders. Ik weet zeker dat de papa’s en de mama’s enorm zullen genieten van dit grappige verhaal.

De schrijfstijl van Philip Reeve is MEGA grappig maar daarnaast ook vlot en luchtig. Het zijn maar korte hoofdstukken en het leest echt heerlijk en soepel voor. Elke keer denkt je, oke nog één hoofdstukje dan… Dit is echt de laatste. Maar eigenlijk wil je gewoon niet stoppen met voorlezen of lezen tot het boek uit is. Dit boek heeft echt de juiste hoeveelheid van alles. Het is een compleet plaatje en eenmaal één boekje gelezen over Kevin, geloof mij dan wil je ze allemaal lezen. Het is echt VERSLAVEND leuk! Hopelijk komen er dus nog veel en veel meer verhaaltjes over Kevin en Max.

Reacties op: Kevin staat voor gegarandeerd leesplezier!!

Kevin en de koekjesdief - Philip Reeve Sarah McIntyre