In dit tweede boek “Kevin op de vlucht” van Philip Reeve en Sarah McIntyre volgen we natuurlijk weer deze ontzettende leuke, mollige, vliegende pony en zijn beste vriend Max. In dit avontuur wordt Kevin ontvoerd en proberen Max en zijn zus Leslie hem te redden. Misty Twiggers is een hele bekende popster en ze heeft eigenlijk alles wat ze wil, behalve een uniek huisdier. Ze vraagt daarom aan Kevin, of hij bij haar zou willen komen wonen op haar landgoed. Misty weet alleen niet dat haar manager hele andere plannen heeft. Zal het Max en Leslie lukken Kevin uiteindelijk te redden?

Kevin is een pony als geen andere. Hij houdt heel erg van koekjes en woont op het dak boven het appartement van de familie van Max. Ze zijn beste vrienden en doen alles voor elkaar. Die vriendschap is zo tof neergezet. Ook in dit tweede deel gaat het niet over heftige en zwarte thema’s, maar juist dat maakt ook dit boek weer tot een groot succes. Het is een extreem leuk en lief verhaal en heerlijk leesvoer voor kinderen. Wie wordt er nu niet vrolijk van deze mollige en gezellige pony. Gegarandeerd dat je dit verhaal leest met een lach op je gezicht.

De vriendschap tussen Kevin en Max loopt weer als een rode draad door het boek heen. Natuurlijk gaat Max proberen om Kevin te redden. Ondertussen maken ze weer volop andere vrienden en zo is het al snel één gezellig en gekke club bij elkaar. Het verhaal is ook nog best wel een beetje spannend, want zal het Max en zijn zus Leslie lukken om Kevin te redden. Dat ga ik natuurlijk niet vertellen, als je dat wilt weten moet je dit boek zelf maar gaan lezen. Ze komen in elk geval genoeg obstakels tegen en saai is dit verhaaltje daarom ook zeker niet.

De kracht van “Kevin op de vlucht” zit hem voor het grootste gedeelte in de illustraties van Sarah McIntyre. Het begint al bij de knallende kaft, maar ook het binnenwerk en de vormgeving is een feestje. Op elke pagina is wel een illustratie te vinden. Het zijn weer allemaal illustraties in het zwart/wit en blauw. Juist door de toevoeging van blauw in de illustraties maakt dat tot iets herkenbaars van de Kevin-boekjes. De illustraties versterken natuurlijk de tekst enorm en maken alles net weer even wat grappiger en soms zelf hilarisch. “Kevin op de vlucht” is leuk voor kinderen maar stiekem ook heel erg voor hun ouders. Ik weet zeker dat de papa’s en de mama’s enorm zullen genieten van dit grappige verhaal.

De schrijfstijl van Philip Reeve is ten eerste MEGA grappig maar daarnaast ook vlot en luchtig. Het zijn maar korte hoofdstukken en het leest echt heerlijk en soepel voor. Elke keer denkt je, oke nog één hoofdstukje dan… echt nog eentje maar. Eigenlijk wil je gewoon niet stoppen met voorlezen of lezen tot het boek uit is. Dit boek heeft echt de juiste hoeveelheid van alles. Het is een compleet plaatje en eenmaal één boekje gelezen over Kevin, geloof mij je wilt ze allemaal lezen. Het is echt VERSLAVEND leuk! Hopelijk komen er dus nog vele verhaaltjes meer over de vrienden Kevin en Max.

Reacties op: Kevin, een pony als geen andere!!

Kevin op de vlucht -
? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 12,35