Zoek.. zoek.. zoek!!

HeavenLeighBooks 27 november 2019
“Kijk- en zoekboek in het veld” is een ontzettend mooi boek waarin je van alles kunt ontdekken. Er is zoveel te zien in het veld. Je ontdekt welke bloemen er groeien, welke vogels er rondvliegen, welke dieren er leven zowel op als onder de grond en nog veel meer. Kun jij alles vinden en ontdekken? En vergeet niet op elke pagina de lieveheersbeestjes te zoeken!

Wauw, wat een mooie illustraties heeft dit kijk- en zoekboek. Grote illustraties bomvol met allemaal details. Aan de rechterkant van de pagina’s vind je elke keer de plaatjes die je kunt gaan zoeken in de grote illustratie. Het leuke is dat de plaatjes die je moet gaan zoeken niet geheel hetzelfde zijn. Zo moet je bijv. een blauwe reiger zoeken die afgebeeld staat alsof hij staat (zoals ze altijd op één poot staan als ze jagen op vis), maar in de illustratie vliegt hij dan in de lucht. Dat maakt het zoeken toch net even iets uitdagender en veel leuker.

Er zijn verschillende thema’s in dit zoekboek te vinden, zoals in het weiland, in de nacht, onder de grond en in de winter. Alle zoekplaten zijn compleet verschillend van elkaar. Dat geeft het elke keer weer een frisse blik. Heel erg leuk om deze zoekplaten samen met de kinderen te doen en samen alle dieren en planten te zoeken. Soms bleek het best nog wel lastig, maar dat was juist een toegevoegde waarde omdat je dan echt flink moest zoeken. Mijn zoontje en ik hebben in elk geval ontzettend veel plezier beleefd aan dit boek. Zo kun je bijvoorbeeld elke dag een één of twee zoekplaten doen, op die manier hadden wij elke dag iets om naar uit te kijken.

“In het veld” is een stevig en dik kartonnen boek op a4 formaat. Ideaal voor kinderen want zo kunnen ze het nog eens uit hun handen laten vallen zonder dat het boek meteen beschadigd of stuk is. Ook voor in de klas is dit natuurlijk ideaal. De iets oudere kinderen kunnen alleen of gezamenlijk op zoek en de jongere kinderen kunnen de opdrachten uitvoeren in een groepje onder begeleiding van de juf. Je kunt de illustraties samen met de kinderen bekijken en er allerlei vragen over stellen. Ideaal om boeken zoals “in het veld” in de klas te hebben liggen.

Meer recensies van HeavenLeighBooks