Kitty kan niet wachten om naar het museum te gaan en het onschatbare Gouden Tijgerbeeld met haar eigen ogen te zien. De legende gaat dat degene die het beeld bezit, zijn grootste wens kan laten uitkomen…
Kitty gaat op een nachtelijk avontuur om Pompom het beeld te laten zien op een moment dat er niemand anders is. Maar het noodlot slaat toe wanneer het beeld gestolen wordt. Kan Kitty de dader opsporen en het waardevolle beeld vinden voor de zon opkomt?

De cover van “Kitty en de tijgerschat” is echt ontzettend lief maar ook stoer. Deze twee dingen vind je eigenlijk ook terug in het verhaal. Een lief meisje met haar katten vrienden dat ‘s nachts een stoere superheldin is. Het is een ontzettend tof verhaal voor kinderen en zeer geschikt om voor te lezen. Mijn zoontje bleef maar zeggen tijdens het voorlezen, nog één hoofdstuk mama. Heel fijn als dat het geval is bij een boek. Het verhaal is dan ook echt VEEL te snel uit!!

Door het gehele boek heen vind je ontzettend veel illustraties van Jenny Løvlie. De vormgeving is heel gaaf gedaan. Zo zijn er af en toe zwarte pagina’s met witte letters en komt het museum ook helemaal tot leven via de illustraties. Alles is heel duidelijk en overzichtelijk ondanks dat er veel illustraties zijn. Voor kinderen die nog niet zo lang zelf lezen is dit boek ook echt perfect. Er staan geen moeilijke woorden in het verhaal en de zinnen zijn heel simpel gehouden. Ook het lettertype is wat groter en ruimer opgezet, wat natuurlijk voor beginnende lezers erg fijn is.

De schrijfstijl van Paula Harrison is luchtig, duidelijk, spannend en vlot. Je vliegt door het verhaal heen en eigenlijk is stoppen ook gewoon geen optie. Het is erg fijn om dit verhaal vanuit Kitty te lezen, meteen vanaf het begin heb je al sympathie voor haar. Mede ook omdat ze geen opschepperige superheldin is. Ze is heel nuchter, lief en gewoontjes. Ze laat duidelijke merken wat ze voelt en denkt en daardoor kunnen kinderen zich ook goed in haar en het verhaal inleven. Op sommige stukken is het ook nog wel een beetje spannend, maar nooit te. Kitty en de katten beleven steeds wel iets waardoor het verhaal op geen enkel ogenblik saai is. Aan het begin van het boek stellen ze Kitty en alle katten ook even voor, zo weet je weer even duidelijk wie je voor je hebt.

Achter in het boek vind je nog wat leuke superfeitjes over katten, erg leuk om te lezen. Ook staat er een voorproefje voor het volgende boek: “Kitty op avontuur in de daktuin”. Wij zijn fan en kijken nu al uit naar dit volgende verhaal! De boeken over Kitty zijn gegarandeerd een succes om voor te lezen en zeker leuk voor zowel jong als oud!

Reacties op: Een zeer vermakelijk verhaal om voor te lezen!!

Kitty en de tijgerschat - Paula Harrison Jenny Løvlie