Het eerste dat opvalt aan “mijn reuze zoekboek, doorheen de tijd” is natuurlijk het enorme formaat en de opvallende gele en drukke omslag. Het valt absoluut direct op in de boekhandel. Daarnaast is het kwalitatief ook heel erg goed, stevige pagina’s en pagina’s waar je een doekje overheen kunt halen als ze vies zijn. Het kan tegen een stootje en dat is met kleine kinderhandjes natuurlijk ideaal. “Mijn reuze zoekboek, doorheen de tijd” bevat negen zoekplaten, vijftig elementen om te zoeken op elke plaat en tien personages die steeds terugkeren. Hier zijn kinderen dus wel wat uurtjes zoet mee.

Zoekboeken zijn altijd een succes hier in huis en zo ook deze weer. Ontzettend leuk dat je stapjes maakt door de geschiedenis, zo kom je onder andere langs: De Prehistorie, het oude Egypte, de belle Époque, de jaren 70 en de toekomst. Bij elke zoekplaat vind je onderaan de pagina allemaal dingen die je kunt gaan zoeken, lang niet alles hoort bij die betreffende tijd, maar dat maakt het eigenlijk juist wel ontzettend grappig. Zo kun je heel leuk met de kinderen bespreken welke spullen/dingen zij denken dat er wel of niet bij de tijd van de zoekplaat horen. Natuurlijk kun je ook steeds op elke zoekplaat de tien bonus personage zoeken. Voor jonge kinderen is het ontzettend fijn dat deze hetzelfde blijven, doordat het herkenbaar is, zijn ze meteen na het omslaan al druk naar deze personages op zoek.

De illustraties werden gemaakt door verschillende illustratoren, maar eigenlijk zie je dat helemaal niet. Alle illustraties passen mooi bij elkaar, zijn allemaal bomvol met details en lekker kleurrijk. Het is wel ontzettend leuk dat je verschil ziet in de verschillende tijden, die afwisseling is wel erg fijn en prettig. De illustraties spatten echt van de pagina’s af, er is zo ontzettend veel te bekijken. Soms zie je de afbeeldingen die je moet zoeken heel snel en soms is het echt wel even zoeken. Dit zoekboek is absoluut genieten voor zowel jong als oud. Helemaal in deze tijd zijn zoekboeken ideaal om kinderen mee te vermaken en bezig te houden. “Mijn reuze zoekboek, doorheen de tijd” is geschikt voor kinderen vanaf ongeveer drie/vier jaar. Dit boek is natuurlijk ook ontzettend leuk voor de kinderboekenweek (2020) met het thema: EN TOEN?

Reacties op: Een reuze gaaf zoekboek!

Mijn reuze zoekboek: Doorheen de tijd -