“Night Thinker” is een sprookjesachtige vertelling over een droomprins en een kasteel vol familiegeheimen. Een verhaal dat zo verkeerd loopt dat het Lora’s leven in groot gevaar brengt. Lora's aankomst in het kasteel stond niet in de sterren geschreven. Toch ontrafelt ze onder de sterrenhemel beetje bij beetje Bobby's familiegeheimen. Elke nacht werpt de maan nieuw licht op Bobby's verhaal. Lora wil zijn waarheid ontdekken, maar bij elke ontdekking komt ook haar eigen veiligheid verder in het gedrang. Is zij in staat om eindelijk rozen te doen bloeien? Of zal ze nooit ontdekken welke rol voor haar is weggelegd in dit sprookje?

“Night Thinker” is het laatste en niet los te lezen tweede deel uit een tweeluik. Het eerste deel “Day Dreamer” had een open einde en dus zat iedereen met smart te wachten op dit vervolgdeel. Het verhaal gaat gewoon weer verder waar het verhaal van “Day Dreamer” gestopt was. Dit tweede deel heeft wel iets meer een donker randje in vergelijking tot het eerste deel, dat vooral erg liefelijk en sprookjesachtig was. Ook in dit verhaal is weer niets wat het lijkt en het is het absoluut geheimzinnig en mysterieus. Vooral rondom Bobby, wat heeft hij nu precies met die vloek te maken en is het nu goed of slecht? Hoe verder je komt in het verhaal hoe meer de puzzelstukjes op zijn plaats beginnen te vallen. De opbouw loopt mooi chronologisch en duidelijk op naar het einde toe.

De schrijfstijl van Luna van Roosen is luchtig, sprookjesachtig en beeldend. Naar mijn smaak zijn er soms alleen echt te veel details en hadden sommige dingen wel iets korter en bondiger geschreven mogen worden. Toch schrijft Luna van Roosen op een soort van mysterieuze sprookjesachtige manier, een beetje poëtisch soms zelfs. De ene keer kon ik mij echt verliezen in de mooie zinnen en de andere keer pakte het mij weer minder. Ze heeft absoluut een hele unieke schrijfstijl en dat is erg knap als je nog zo jong bent. Ik ben zeker benieuwd naar wat we nog meer kunnen gaan verwachten van Luna van Roosen.

De vormgeving van “Night Thinker” is tof gedaan. De cover is waanzinnig mooi en mysterieus. Daarnaast beginnen alle hoofstukken met een illustratie van een betoverende bosomgeving wat meteen een magische sfeer neerzet. De illustraties van de auteur zelf zijn een ontzettend leuke toevoeging aan het verhaal. Het blijft ook tof hoe er in dit verhaal originele sprookjes verwerkt en verweven zitten. Dit tweeluik bestaande uit “Day Dreamer” en “Night Thinker” zullen zeker een hoop Young Adult liefhebbers een hele fijne leeservaring bezorgen.

Reacties op: Modern Young Adult sprookje..

Night Thinker - Luna Van Roosen