Keizer Kattenklauw III staat op het punt om Muizeneiland de oorlog te verklaren! Daarom stuurt professor Volt ons op een nieuwe reis door de tijd, waarbij we op zoek gaan naar het geheim ban de vrede. Hoe zorgden ze er in het verleden voor dat er geen oorlog uitbrak en dat de vrede bewaard bleef? Om daar achter te komen brengen we eerst een bezoek aan het mysterieuze rijk van Atlantis en daarna reizen we meteen door naar de geheimzinnige stenen cirkel van Stonehenge.. om onze missie tot een goed einde te brengen, gaan we ten slotte ook nog eens naar de toekomst! Ik beloof je: het wordt een gi-ga-gave ontdekkingstocht!!!

“Reis door de tijd zeven” neemt je weer mee langs verschillende bestemmingen. In dit boek van Geronimo ga je zowel naar verleden, heden als de toekomst. Het boek staat weer vol met puzzels, spelletjes, notities, artikelen, plattegronden, informatie uit de bepaalde tijdperken, prachtige 3D platen en ga zo maar door. Je kunt het zo gek niet verzinnen of het is in dit boek te vinden. Het is een leerzame reis en je leert zeker ook over de gebruiken uit de tijdperken waar Geronimo langs komt. Ontzettend leuk en tof gedaan. Ook dit boek is weer voor je het weet uit, je vliegt echt door pagina’s heen. Dit was het eerste boek dat ik las van de “reis door de tijd”-serie, maar ik ben absoluut fan.

Voor kinderen die niet zo graag lezen of kinderen die zich moeilijk kunnen concentreren op lange stukken tekst, zijn de Geronimo boeken een uitkomst. Al zullen kinderen die wel graag lezen zich ook prima met deze boeken vermaken. Het is natuurlijk wel een kwestie van smaak, maar vind je één Geronimo boek leuk, zul je ze echt allemaal leuk vinden. De schrijfstijl is van verre al te herkennen en is vlot, luchtig, kindervriendelijk en muizenissig gezellig. Geen zware thema’s te vinden in dit boek, maar gewoon een ontzettend leuk verhaal rondom reizen door de tijd en de verschillende tijdperken die Geronimo bezoekt.

Reacties op: Een GIGA-gave ontdekkingstocht!!!!

Reis door de tijd 7 - Geronimo Stilton
? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 25,50