Er is een nieuw meisje bij Sep in de straat komen wonen en haar naam is Fien. Sep en Fien gaan samen spelen, in de boomhut, op de schommel en nog heel veel meer. Sep en Fien zijn vriendjes en samen spelen vinden ze veel leuker dan alleen! Sep en Fien is een super leuke nieuwe serie van Ingeborg Bijlsma, de auteur van de bekende Bobbi boekenserie!

Een nieuwe serie van Ingeborg Bijlsma, daar kunnen we alleen maar heel erg blij van worden. Of eigenlijk is het eerder een soort van aanvulling, want de boekjes over Sep waren er natuurlijk al even. In dit verhaaltje krijgt Sep een vriendinnetje. Fien komt nieuw in de straat wonen bij Sep. Al snel worden de twee vrienden en gaan ze gezellig samen spelen.

Wat een fantastisch leuk prentenboekje is “samen spelen”. Net als de Bobbi-boekjes hebben ze een klein formaat, dat heel handig in de hand ligt. Er komen hele herkenbare onderwerpen voorbij, dingen die kinderen zelf ook doen en meemaken in het dagelijkse leven. Daardoor kunnen kinderen zich extra goed inleven in het verhaaltje. Het complete verhaal is geschreven op rijm en wat is dit weer fijn! “Samen spelen” leest daardoor soepel en prettig voor, geen moeilijke woorden, gewoon duidelijke en heldere taal.

Korte stukjes rijmende tekst aangevuld met mooie, vrolijke en kleurrijke illustraties van Ivan & Ilia. Illustraties vol met allemaal leuke en gezellige details. Voor je het weet is het boekje alweer uit. Gelukkig is er nog een boekje in deze nieuwe reeks verschenen, namelijk “Sep en Fien, naar school”.

Dit prentenboekje gaat absoluut een hoop kindjes en ouders weer heel erg blij maken en hopelijk volgen er nog vele andere verhaaltjes over dit leuke duo. De boekjes zijn het allerleukste voor kleuters en kinderen die net ietsje jonger zijn dan die leeftijd.

Reacties op: Samen spelen is leuker dan alleen!!

Sep en Fien. Samen spelen - Ingeborg Bijlsma