Sam gaat op brugklaskamp in de Belgische Ardennen. Natuurlijk gaat zijn vlogcamera mee! Zul je net zien: wordt hij ook nog eens ingedeeld in het groepje waar zijn vlogrivaal Danny Durfal in zit. Danny daagt Sam uit voor een duel: durft Sam midden in de nacht in te breken in pretpark Historyland, dat naast de camping ligt, en stunts op te nemen? Natuurlijk durft Sam dat! Er ontstaat een spannende battle tussen de twee vloggers. Maar dan gaat het mis, en het is nog maar de vraag of alles voor iedereen goed zal aflopen.

“Stuntvlogger Sam en De Vloek van Atlantis” is het super grappige vervolg op “Stuntvlogger Sam en de wolf van Weverseind”. Dit tweede deel is prima los te lezen en het is dus niet noodzakelijk eerst deel één gelezen te hebben. In dit tweede deel gaat Sam opnieuw de uitdaging aan om zo veel mogelijk likes te scoren. Maar let op: Don't try this at home!

Sam beleeft weer doldwaze avonturen, dit keer op kamp in de Belgische Ardennen. Het grootste gedeelte van het verhaal speelt zich af in het pretpark Historyland. Natuurlijk gebeuren hier weer de gekste en grappigste dingen en je zult dan ook regelmatig erg moeten lachen. Dit kinderboek zal kinderen enorm veel leesplezier bezorgen. Zelfs kinderen die niet zo gek zijn op lezen zullen met dit boek goed uit de voeten kunnen, want vermakelijk is het absoluut.

De schrijfstijl van Jelmer Jepsen is buiten dat het grappig is ook vlot en van deze tijd. Het hele begrip vloggen is natuurlijk iets dat nu erg speelt onder de jeugd. Dit onderwerp zal dus veel kinderen aanspreken en het sluit daarnaast ook goed aan bij de belevingswereld van wat kinderen tegenwoordig leuk vinden en interesse voor hebben. De hele battle tussen de twee vloggers maakt het spannend en geeft het verhaal extra actie en strijd mee.

De vormgeving in “stuntvlogger Sam en de vloek van Atlantis” is fantastisch gedaan. Het boek staat vol met toffe illustraties van Wilbert van der Steen. Illustraties maken een kinderboek toch altijd wel extra bijzonder en laten het helemaal tot leven komen. Er staat voorin ook een mooie plattegrond van het pretpark waar het verhaal zich afspeelt, top toevoeging.

Kortom, dit tweede deel van “stuntvlogger Sam” gaat absoluut weer een hoop kinderen blij en vrolijk maken en heel veel leesplezier brengen. Ik zou zeggen op naar het volgende deel, want van Stuntvlogger Sam krijgen we nooit genoeg!

Reacties op: Tof en spannend kinderboek van deze tijd!

Stuntvlogger Sam en de vloek van Atlantis - Jelmer Jepsen