’t Verrukkelijke kinderbakboek is een leuk bakboek voor kinderen vanaf zes jaar. Heel Holland Bakt-winnaar Rutger van den Broek en kinderboekenschrijver Mark Haayema maakten samen dit boek vol met recepten, smakelijke verhalen en grappige gedichten. Achtentwintig recepten en handige tips voor beginnende bakkers. Recepten voor het hele jaar: Cheesecakejes met aardbeien in de lente, strandkoekjes in de zomer, rozijnenbollen in de herfst en ’s winters natuurlijk kruidnoten en kerstkransjes. Je krijgt er spontaan trek van!

Dit is echt het leukste en vrolijkste kinderbakboek dat ik ooit gezien heb. De vormgeving krijgt meteen al heel veel pluspunten. En zeg nou eerlijk, wat is er leuker dan samen met de kinderen lekker bezig zijn met het maken van overheerlijke baksels. Gezellig met zijn alle de keuken in en tijd samen doorbrengen. Dit boek is absoluut een must voor ouders en kinderen die graag bakken of willen beginnen met bakken. Dit “kinderbakboek” is dus meteen een leuke tip voor de aankomende feestdagen!

Voor in het boek staan allemaal hele handige tips voor de beginnende bakkers. Zo kun je kinderen op een leuke en leerzame manier alles laten zien. Van verschillende technieken, verschillende ingrediënten, bakvormen bekleden tot hoe je kunt zien dat je cake gaar is, alles kun je vinden in dit boek. Daarnaast maak ook meteen kennis met de familie Bakker, waarover je verschillende verhaaltjes en gedichten in dit boek terug gaat vinden.

Het toffe aan dit “kinderbakboek” is dat er hele gangbare en gemakkelijke recepten in staan, zoals de rozijnenbolletjes, kruidkoek, Choco-koekjes, speltbroodjes, kokosbollen enz. Allemaal recepten die de meeste kinderen heel erg blij maken. En dat is dus allemaal heel handig in dit boek gebundeld. Wij zijn echt fan! Bij sommige recepten vind je ook handige tips of tricks. Daarnaast staan er door het boek heel ook allemaal “wist je datjes”. Leuke feitjes en weetjes over algemene dingen maar die toch aansluiten op de recepten.

Daarnaast zijn de verhalen en gedichten schreven door Mark Haayema over de familie bakker echt een toevoeging aan dit boek. Het maakt het geheel veel speelser en zo heb je in de tijd dat je aan het wachten bent tot je baksel klaar is ook nog iets voor te lezen. Natuurlijk sluiten ook de verhaaltjes mooi aan op de recepten. De illustraties van Emanuel Wiemans zorgen voor de extra gezelligheid en maken alles nog net even wat vrolijker dan het al is. En dan ook nog even een complimentje voor de foto’s van de bak resultaten gemaakt door Saskia Lelieveld, als je naar de foto’s kijkt loopt het water je al in de mond. Altijd fijn om een foto te zien van hetgeen dat je van plan bent te gaan maken.

Wat mij betreft is dit “kinderbakboek” absoluut een hele dikke aanrader met smaakvolle recepten. Wij hopen hier thuis in elk geval op een tweede kinderbakboek!!

Reacties op: Het leukste kinderbakboek dat er is!!!

't Verrukkelijke kinderbakboek - Rutger van den Broek Mark Haayema