Sloan heeft al een lange tijd een relatie met drugscrimineel Asa. Ondertussen voelt ze zich meer bezit dan mens, maar bij hem weggaan is niet zo simpel. Als ze weggaat, gaat dit niet alleen haar aan. Ze kan niet weg, want dan maakt ze iemand anders zijn leven kapot. Dan ontmoet ze tijdens een college Spaans de aantrekkelijke Carter. Sloan en Carter voelen zich al snel tot elkaar aangetrokken, maar daar kunnen ze niks mee. Sloan is tenslotte samen met Asa. Dan vraagt Asa haar ook nog ten huwelijk en Sloan kan niks anders dan, ja zeggen. Dan heeft ze alleen wel buiten Carter gerekend. Carter is niet van plan snel op te geven. Kan Carter een stokje voor dit huwelijk steken en Sloan redden?

Wauw, wauw, wauw.. Dat is alles wat je denkt als je “too late” dichtslaat. Wat een verhaal! Ongelofelijk dat Colleen Hoover het gewoon weer doet, ze zet alweer een mega sterk verhaal neer. Je leest het verhaal vanuit drie personen: Sloan, Carter en Asa. Je hebt ook echt al deze verhaallijnen nodig om het complete verhaal helemaal te begrijpen en vervolgens te laten landen. Je leest van alle drie de personages wat ze denken en voelen en dat maakt dit verhaal zo echt. Soms lees je iets vanuit een personage en denk je: Waarom? Wat? Hoe dan? Echt waarom doe je hier niks aan? Vervolgens lees je het vanuit een andere invalshoek en snap je het volledig. Je trekt je conclusie en vervolgens laat ze je zien dat er altijd meerdere kanten aan een verhaal zitten. Wat een schrijfstijl!

Je leeft het complete verhaal zo met Sloan mee. Je voelt haar ellende, echt alles maar dan ook alles zit dit meisje al haar gehele leven tegen. Je hoopt zo dat ze aan het einde haar happy end krijgt. Of dat zo is ga ik natuurlijk niet vertellen, dat moeten jullie zelf maar gaan ontdekken, maar ik kan wel zeggen: de reis is HEFTIG! Soms is er ongeloof, walging, boosheid, verdriet, angst, liefde, er zitten zoveel emoties in dit verhaal gestopt, dat is echt niet normaal.

Colleen Hoover weet op de één of andere manier haar verhalen altijd een extra laag, een extra diepte te geven. Het is nooit gewoon maar een verhaal, het is een verhaal dat klopt, van alle kanten. Juist door niet alleen de mooie kanten maar ook de minder mooie kanten van de liefde erin te stoppen. Ook waren er een aantal verrassende elementen in het verhaal, die ik niet meteen aan zag komen. Het is natuurlijk wel een New Adult verhaal en daarin vind je ook zeker de daarbij horende erotische scenes. Ook moet je je niet storen aan gevloek hier en daar, dat zit namelijk zonder twijfel genoeg in dit verhaal.

Voor alle Colleen Hoover fans onder ons, ze heeft het gewoon weer geflikt. Dit verhaal is weer minstens zo mooi, bijzonder en heftig als al haar andere. Voor iedereen die nog niks van Colleen Hoover gelezen heeft, lees dit verhaal. “Too late” is absoluut een aanrader! Vervolgens wil je ze allemaal lezen en ben je fan.

Reacties op: WAUW.. Wat een verhaal, alles erop en eraan!

Too late - Colleen Hoover
? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 18,00