Ilse Oldenbroek werkt voor het vrouwenmagazine Claire. Ze droomt ervan om een wekelijkse column te schrijven en springt dan ook een gat in de lucht als ze de kans eindelijk krijgt. Alleen loopt alles niet helemaal zoals ze het altijd voor ogen had. Ze mag namelijk niet zelf het onderwerp van haar column bedenken, dat heeft de redactie van Claire al voor haar gedaan: Ilses strijd tegen de kilo’s! Ze ziet het helemaal niet zitten, het leven is veel te leuk en gezellig met een wijntje en iets lekkers en zelf heeft ze niet zoveel problemen met haar gewicht. Toch stort ze zichzelf in dit afval- en sportavontuur, het was tenslotte haar droom om een eigen column te hebben. Zal het Ilse gaan lukken om een geweldige wekelijkse column neer te zetten, of is dit avontuur maar van korte duur?

“Verleidelijk lekker” is echt een ultiem feelgood verhaal. Ik heb er van het begin tot het einde enorm van genoten. Het hoofdpersonage Ilse was voor mij helemaal raak, wat een heerlijk mens. Je leest het verhaal vanuit het perspectief van Ilse en met de pagina die je leest mag je haar meer. Haar manier van denken en doen is zo herkenbaar, niet alleen voor mij maar vast voor heel veel vrouwen. Waarom moet iedereen een maatje XS hebben en altijd maar gezond eten en sporten, terwijl er zoveel is om van te genieten in het leven. Je voelt gewoon helemaal hoe Ilse zich voelt. Je voelt met haar mee hoe ze helemaal afgemat wordt door haar personal-trainer tijdens het sporten, maar ook als ze toch date lekkere wijntje of ijsje neemt. Juist omdat dit verhaal realistisch is neergezet is het fijn en herkenbaar om te lezen.

Doordat je zoveel sympathie hebt voor Ilse leest dit verhaal heerlijk vlot weg. Je vliegt door de hoofdstukken heen en eenmaal onderweg kun je bijna niet meer stoppen. Je moet gewoon weten hoe dit verhaal af gaat lopen voor Ilse. Ook de bij-personages zijn echt fantastisch. Sexy Gijssie, haar beste vriendin Kim en haar overdreven sportieve nieuwe vriend Stef, ze passen allemaal perfect in dit verhaal. Auteur Madeleine Kerseboom weet met “verleidelijk lekker” ook echt wel te verrassen. De toevoeging van de Second Love reportage was erg leuk. Ilse doet daar een toevallige ontdekking die je waarschijnlijk ergens wel aan ziet komen, maar het is toch smullen. Zulke wendingen horen gewoon in een feelgood verhaal. Zijn jullie benieuwd welke ontdekking Ilse doet? Dat ga ik natuurlijk lekker niet vertellen, daarvoor zul je dit verhaal toch echt zelf moeten gaan lezen of luisteren (storytel).

De schrijfstijl van Madelein Kersenboom is vlot, luchtig, hartverwarmend en vol met humor. Ze laat je echt meeleven met de personages. Het is geen verhaal met zware en heftige thema’s maar gewoon een oprechte en heerlijke feelgoodroman. Van mij hoeft dat ook niet altijd, juist doordat dit nu eens geen verhaal is met al die heftige poespas maakt dit het tot een hele fijne leeservaring. Voor de feelgood liefhebbers is “verleidelijk lekker” absoluut een dikke aanrader.

Eerder verscheen van Madelein Kerseboom al “de hot daddy list” en ondertussen is ze bezig met haar derde boek! Ik weet nu al dat ik het heel graag wil lezen.

Reacties op: Ultieme feelgoodroman!

Verleidelijk lekker - Madelein Kerseboom
? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 17,99 Bestel het e-book € 12,99