Het vrolijke en grappige duo Wombat & Vos is terug met drie nieuwe verhaaltjes. In “Wombat & Vos, zoeken het gevaar” maakt Wombat een lijst met gevaarlijke dingen die hij nog wil doen. Natuurlijk doet Vos ook mee. Maar eigenlijk durft hij niet zo goed. Nu heeft Wombat ook wel hele gevaarlijke dingen bedacht, misschien moeten ze het toch maar ietsje veiliger en minder uitdagend houden. Of niet?

Wombat en Vos zijn twee ontzettende grappige hoofdpersonages. Wombat is stoer, een echte waaghals en is erg koppig. Vos is zijn absolute tegenpool, hij schrikt overal van en is behoorlijk bang en emotioneel. Toch zijn Wombat en Vos de beste vrienden en doen ze alles voor en met elkaar. Juist de vriendschap tussen deze twee is zo ontzettend tof neergezet. Kinderen kunnen zich goed in deze twee vrienden verplaatsen en inleven en dat zorgt voor een fijne leeservaring.

Wombat & Vos komen in dit tweede deel weer in de gekste, leukste en grappigste situaties terecht. Je kunt het eigenlijk zelf niet eens bedenken. Terry Denton is echt kampioen in het verzinnen van situaties en avonturen voor dit duo. Ook de bijrollen van Krok, de vijf Apen en de Tasmaanse duivel zijn weer onmisbaar. Mijn zoontje en ik hebben weer dubbel gelegen van het lachen. Deze verhaaltjes kun je niet lezen zonder lach op je gezicht.

De schrijfstijl van Terry Denton is grappig en mega vlot. Je vliegt door deze verhaaltjes heen. Wij begonnen bij het eerste verhaaltje en konden niet meer stoppen, uiteindelijk hebben wij het boek in één keer uitgelezen. De verhaaltjes zijn ideaal om voor te lezen en aangevuld met gigantisch veel illustraties die het verhaal nog grappiger maken. Door het complete boek staan op elke pagina wel een aantal getekende/geschetste illustraties. Naast een leuk verhaal heb je dus ook genoeg te bekijken. Kleine en grote illustraties afgewisseld. Lekker druk en gezellig maar bovenal ontzettend grappig.

Het is geen boek met zware en heftige onderwerpen, maar gewoon een boek met drie leuke en vrolijke verhalen voor kinderen. Die je vooral met heel veel plezier leest. Geloof mij, elk kind wil deze verhaaltjes lezen omdat ze zo grappig zijn. Absoluut een aanrader om de boeken van Wombat en Vos in de klas te hebben liggen, het zijn absoluut boeken voor kinderen die niet graag lezen en juist door deze boekjes dat wel doen. Voor de beginnende lezer zijn deze boekjes erg fijn. Je kunt deze verhaaltjes makkelijk voorlezen vanaf een jaar of vijf.

Reacties op: Een vrolijk en grappig boek met drie verhaaltjes!

Wombat & Vos zoeken het gevaar -