Een tweede zoek- en vindboek van Katherina Manolessou, daar kunnen we alleen maar heel erg vrolijk van worden. In deze knotsgekke onderwaterwereld zijn Mila en Basiel opnieuw het lieveheersbeestje genaamd Beestje kwijt. Hij is verdwenen en aan ons dus weer de taak om hem op elke pagina te gaan zoeken en vinden. Maar dat is nog niet zo gemakkelijk. Hij is namelijk erg goed in het spelen van verstoppertje. Naast het vinden van Beestje heeft dit boek nog veel meer zoek-opdrachten. Met dit boek heb je gegarandeerd heel wat uurtjes zoekplezier!

De kaft van “zoek je mee? Oceaanstad” is één grote, hectische kleurexplosie. Je interesse is op dat moment meteen gewekt. Zou de binnenkant er net zo tof uitzien? Ja, echt niet te geloven. Dit boek is druk, kleurrijk, hysterisch, het heeft echt zo enorm zoveel details, WAUW! Kinderen die dol zijn op zoekboeken, gaan dit boek helemaal geweldig vinden. En geloof mij, het is best pittig om sommige dingen te vinden.

Dit boek is echt een uitdaging voor kinderen! Maar het is zo leuk en uniek in zijn soort. Zo staat er beschreven met tekst wat je moet gaan zoeken en je hebt dus geen voorbeeldje van het plaatje wat je moet zoeken. Dat is meteen al best wel lastig want je hebt geen flauw idee waarnaar je zoekt. Is het groot, klein, welke kleur of vorm en ga zo maar door. Natuurlijk is de ene opdracht gemakkelijker dan de andere, maar juist de variatie in moeilijkheid maakt het erg leuk.

Het boek is opgezet als een verhaal en rondom het verhaal zijn bijpassende zoek- en vind illustraties gemaakt. Alles sluit perfect op elkaar aan en de illustraties versterken de tekst op een mooie manier. Je kunt met dit boek samen of juist individueel de opdrachten uitvoeren. Ook voor in de klas is dit zoekboek een grote aanrader.

Eerder verscheen van Katherina Manolessou ook al het zoekboek: “zoek je mee? Plantenstad”.

Reacties op: Zoeken in de onderwaterwereld!!

Zoek je mee? Oceaanstad -