Recensie Brooklyn-dwaasheid

30 augustus 2009
Net zoals mijn voorgangers ga ook ik dit boek zonder enige twijfel vijf duimpjes geven. Brooklyn Dwaasheid is pas mijn eerste kennismaking met Paul Auster en ik ben direct verkocht. Knap hoe Auster zijn lezer bij het verhaal betrekt en zelfs soms aanspreekt. Op het moment dat dat gebeurde waren mijn oren gespitst en luisterde ik braaf alsof ik nog in de schoolbanken zat en Auster mijn mentor was. Iedere personage in het boek kwam op mij geloofwaardig en oprecht over. Stuk voor stuk vond ik ze interessant en wilde ik met alle plezier even meekijken in hun leven. En omdat ik zo vurig hoopte dat het goed met ze ging, in het soms ingewikkelde leven, heb ik met alle plezier wat uurtjes slaap ervoor ingeleverd. Het boek was er simpelweg niet voor bestemd om te vaak aan de kant te leggen.

Meer recensies van