Recensie Een daad van barmhartigheid

12 augustus 2009
Deze vertaling van A Mercy, al door enkele Dizzie-ers gelezen, is mijn eerste kennismaking met Toni Morrison.

Een daad van barmhartigheid is een sfeervol en indringend verhaal over de Verenigde Staten aan de vooravond van de slavernij. In het begin moest ik even mijn weg zien te vinden, want Toni Morrison schrijft niet bepaald op een makkelijk toegankelijke manier. Gaandeweg begreep ik haar manier van schrijven en kon ik de diverse vertellers die in het verhaal naar voren werden gebracht als aangenaam ervaren. Een belangrijk stukje geschiedenis is hier op papier gezet.

Mijn eerste kennismaking met Morrison is me uitstekend bevallen. Er gaan vast nog meer boeken van haar hun weg vinden naar mijn boekenplank.

Meer recensies van