Recensie Zondaarskind

15 juli 2009
Aangenaam boek om te lezen! Wat mij betreft leest het als een roman, waar overigens niks mis mee is. Ik vond Zondaarskind zelfs nog een stapje beter dan Marion's Daglicht. Het verhaal speelt zich af in het heden en verleden. Beide verhaallijnen zijn aantrekkelijk en geloofwaardig omschreven. In het heden speelt de oude Geertruida een pittige maar toch aandoenlijke oudere dame de belangrijkste rol in het geheel. In het verleden is die oude dame de jonge Truitje die het niet altijd even makkelijk heeft gehad in haar jeugd. Met de verhaallijn in het verleden schept Marion Pauw een bepaald sfeertje die pure nostalgie uitstraalt.
Ik vond het heden en verleden (wat natuurlijk totaal anders is qua tijd, sfeer en omstandigheden) perfect bij elkaar passen.

Meer recensies van