Recensie Bonita Avenue

31 januari 2012
Het vertelt het verhaal van een familie in Enschede ten tijd van de vuurwerkramp, en later in 2008.
Doordat het verhaal door 3 personen verteld wordt, is dit soms verwarrend.

De rode draad in het verhaal is volgens mij niet de vuurwerkramp in Enschede, zoals gesuggereerd wordt maar veeleer de zoon, die Siem heeft uit zijn eerste huwelijk en die aan lager wal geraakt is.

Hoe gaat men om met deze en andere problemen? Een wond in de familierelaties die steeds meer gaat etteren, en tot een uitbarsting komt.
Dit wordt mooi verteld, men voelt bij het lezen hun emoties. Al hadden sommige delen wat korter gekund.

Het boek eindigt met een gruwelijke climax. Die wat mij betreft te gedetailleerd verteld wordt.
Dit bedierf voor mij het plezier van lezen.
Liever had ik gezien hoe Aaron en Joni met het laatste feit omgaan, (7 jaar later)

Meer recensies van