Wanneer er in een bergmeer een 21-jarige ballerina wordt gevonden, met een opvallende plaatst delict, een camera gericht op de misdaad met in de lens nummer ‘4’ gekrast, mogen Holger Munch en Mia Krüger weer aan de slag. Holger, met verlof om te zorgen voor zijn dochter, besluit terug te komen voor het onderzoek en wilt dit uiteraard niet doen zonder Mia Krüger. Mia was eigenlijk van plan om een tijd op reis te gaan naar de Cariben, maar ze besluit haar vakantie uit te stellen om te helpen met het onderzoek.

Het is alweer een lange tijd terug dat ik de eerste twee delen las over Holger Munch en Mia Krüger. Hierdoor kon ik dit deel niet vergelijken met de andere, wat ik als prettig ervaar, omdat ik heb gelezen dat vele deze vergeleken met de andere aan de zwakke kant vonden. Zo heb ik dit dus helemaal niet ervaren. Ik vond dit opnieuw een erg tof verhaal met een plot dat ik niet zag aankomen. Het einde was in mijn ogen wat gehaast, maar ik kan niet wachten tot er een volgend deel komt! Zeker een aanrader voor de winterse maanden, met zijn setting in Noorwegen.

Reacties op: Een sterk derde vervolg voor Mia en Holger

De jongen in de sneeuw - Samuel Bjørk