Vraagt om een vervolg

Heleen van der Velde 15 september 2019
De witte kamer is een thriller met een goede opbouw, duidelijke verhaallijn en personages waar je mee meeleeft. Het boek begint met een sterke proloog waarin tijdens de dodenherdenking een ontploffing plaatsvindt. Na de vondst van een uitgemergeld lichaam van een vermiste journalist besluit Leon zich, ondanks zijn schorsing, nuttig te gaan maken. Het boek is niet meteen spannend maar wordt goed opgebouwd waarbij de diverse personages worden geïntroduceerd. Wat ontstaat is een brede speurtocht met meerdere verhaallijnen, waar je als lezer heerlijk in meespeurt, en met genoeg spanning om dit een lekker thriller te noemen. De witte kamer als martelmethode vind ik origineel en is via de tussenstukjes heel beeldend opgebouwd. Een geschorste rechercheur die de hulp krijgt van een studerend nichtje is niet meteen origineel, maar hun band en het drama dat Hanna heeft meegemaakt biedt zeker mogelijkheden om bij een volgend deel meer diepgang te bereiken.

Meer recensies van Heleen van der Velde