Humor redt het verhaal

Helma Koot 20 juli 2019 Hebban Recensent
Voor de blogtour van Tinteling Romance las ik De bijles van Sara Ney.

Het is het verhaal van Sebastian 'Oz' Osborne en Jameson 'James' Clarke. Hij is de meest gelauwerde atleet van de universiteit, en waarschijnlijk ook de grootste hufter. Een lopend, pratend cliché. Hij heeft vieze praatjes, een geweldig lichaam en het kan hem geen barst schelen hoe jij of anderen over hem denken. De meisjes staan voor hem in de rij en daar maakt hij maar al te graag gebruik van. Zij is slim, elegant en conservatief, maar ook sarcastisch en zeker niet wat je op het eerste gezicht zou verwachten en zij ziet Oz niet staan. Deze 'hard to get' houding kan Oz niet weerstaan en hij maakt er zijn levenswerk van om haar tot de zijne te maken.

Helaas ben ik niet zo heel enthousiast. Ik houd van een steamy New Adult op zijn tijd, maar de overkill aan erotische scènes draait dit boek de nek om. Gelukkig redt de humoristische schrijfstijl van Sara Ney het verhaal. Vooral de quotes aan het begin van het hoofdstuk zijn vaak grappig en zorgen voor een glimlach op je gezicht. Maar ook de pittige uitspraken die zij hoofdpersoon Jameson ‘James’ Clarke in de mond legt als zij Sebastian ‘Oz’ Osborne van repliek dient, zijn vaak vol humor en niet echt goed voor het nogal opgeblazen ego van Oz.

Kijk hier voor mijn uitgebreide mening .

Meer recensies van Helma Koot