Vader en zoon in de bergen

Henri 18 juni 2019
Een rustig kabbelend verhaal, zo kalm als een bergbeekje. Tussen twee werelden vertelt het verhaal van een weduwnaar, vader van een intelligente dochter en zijn adoptiezoon Martino.
Beiden gaan wonen in de bergen van Noord-Italië met het zicht op Zwitserland. Tijdens het lezen moest ik denken aan het bekende boek De acht bergen, maar dit boek heeft niet die kwaliteit. De ambiance lijkt op elkaar omdat de beide romans zich afspelen in de bergen in Italië. Maar dit verhaal van Franco Faggiani zoomt meer in op de relatie tussen de vader en zijn zoon die het syndroom van Asperger heeft en minder op de overweldigende natuur.
Ik waardeer het boek met drie sterren, omdat uiteindelijk het plot ondanks de mooie melancholische sfeer toch wat magertjes is.

Meer recensies van Henri