Zeven

Hermi1 06 december 2022
Via de leesclub van de boekenreizigers heb ik Zeven, geschreven door Luc Vos gelezen.
In het boek ontmoeten we inspecteur Anne Verelst. Op een warme zomerse ochtend, voordat ze naar haar werk vertrekt, worden er via een anonieme mail, 7 lege doodskisten onder haar aandacht gebracht. Ze vraagt haar collega John om na te gaan of de mail echt is, of dat er een spelletje met haar wordt gespeeld. Al snel blijkt dat de mail echt is en wordt er een team samengesteld om het onderzoek te gaan starten. Anne en haar team doen hun best om de dader te ontmaskeren, maar ze hebben de tijd niet mee, namelijk maar 7 uur. Kunnen ze de dader ontmaskeren?
Het verhaal wisselt tussen Anne en de dader. Hierdoor krijg je een goed beeld van Anne, maar ook van de dader, en waarom de dader is geworden zoals hij is. Ik kon goed meeleven met de hoofdpersoon Anne, maar ook met de angst van de slachtoffers. Het thema van wangedrag op sociale Media wordt ook aan de orde gesteld. Het verhaal is spannend, naar mijn idee een pageturner.

Meer recensies van Hermi1