Genietmomentje

hetezelsoortje 23 augustus 2019
Alles op alles is het nieuwste boek van Marijke Vos. Eerder las ik van haar het boek Van Chanel naar flanel, een roman die heerlijk weg leest en daarvoor 4 sterren kreeg. Het boek Alles op alles doet daar zeker niet aan onder. Beide boeken gaan over een Nederlandse vrouw die (semi-tijdelijk) naar een familielid in het buitenland gaat. Hoe Marijke de omgeving in het buitenland omschrijft, spreekt sterk tot de verbeelding. In het boek Alles op alles zie ik het vervallen landhuis zo voor me, hoe het in de bossen ligt met zijn wijngaard… Hoe het stof door het licht dwarrelt dat door de vervallen ramen naar binnen schijnt, de vormen van het huis en de welvaart die het ooit heeft uitgestraald. Heel knap hoe Marijke dit weet over te brengen!

Het verhaal zelf is vooral wat je verwacht van een Roman. Iets met twee mannen, een probleem in het leven en (spoiler alert) een oplossing met happily ever after. Anders was het natuurlijk geen feelgood roman. Het verhaal is op een fijne manier ingekleurd met genoeg verrassende details om het verhaal in te kleuren. Een diepgaand verhaal is het niet, maar wel een heerlijk verhaal om tijdens je vakantie bij weg te dromen!

Conclusie: Alles op alles is een heerlijke, hedendaagse roman van Marijke Vos. Het verhaal leest vlot, spreekt tot je verbeelding en is vermakelijk. De diepgang in het verhaal ontbreekt een beetje. Los daarvan is het een heerlijke feelgood roman die ontspannen weg leest!

Meer recensies van hetezelsoortje