meer een spannende roman dan echte thriller

hetezelsoortje 07 juli 2019
Ciao Cicilia is een thriller van Marelle Boersma. Voor mij het eerste boek dat ik van deze schrijfster heb gelezen. In het begin had ik wat moeite om er in te komen. Het was allemaal wat te simpel, ik miste wat diepgang in het verhaal. Eenmaal aangekomen in Cicilie komt het verhaal beter op gang en boeit het me ook meer. Hoe het dorp er uit ziet, de mensen die er wonen en de maffia die er een grote rol speelt. Dat laatste maakt het boek erg spannend.

Wat ik minder vond aan het boek is hoe makkelijk Anne (/Sofia) alles voor elkaar krijgt. Dit maakt het boek voor mij meer een spannende roman dan daadwerkelijk een thriller. Meer categorie Nora Roberts, zeg maar. Ook stoor ik me er soms aan hoe naïef ze is, terwijl ze op andere momenten juist wel weer erg slim is.

Conclusie: het is een heerlijk wegleesboek voor op vakantie en goed vermaak. Een echte thriller is het voor mij niet, meer een spannende roman. Als je er met die verwachting in gaat, dan is het een heerlijk boek om te lezen.

Meer recensies van hetezelsoortje