just a little bit too much

hetezelsoortje 21 juni 2019
De eerste drie hoofdstukken van dit boek stonden op Hebban.nl. Na het lezen hiervan was ik meteen enthousiast: het lekker ontnuchterende taalgebruik, helemaal van deze tijd. Toen dit boek op KoboPlus verscheen, ben ik het boek dan ook meteen gaan lezen!

Helaas was het voor mij een tegenvaller. Hoewel de schrijfstijl wel echt leuk, vlot en van deze tijd is. De hoofdpersoon heeft ook een droog gevoel voor humor, wat maakt dat het boek licht blijft.

De verhaallijn is helaas niet fantastisch. Het komt rommelig over, doordat de schrijver steeds heen en weer schiet. Daarnaast is het verhaal té surrealistisch, tikje té veel drama, de hoofdpersoon wordt té naïef weggezet en sommige stukken houden té lang aan. Dit laatste is trouwens lastig te onderbouwen zonder te veel van het boek weg te geven. Meerdere malen heb ik op het punt gestaan om het boek weg te leggen (ik was er klaar mee), maar uit principe toch uitgelezen. Het eind was wel weer oké, maar overall viel het boek mij helaas tegen.

Conclusie: een licht boek met een vlotte schrijfstijl. In het verhaal zelf was het regelmatig een beetje too much op verschillende gebieden, voornamelijk de drama. Als je denkt dat je alles hebt gehad, dan ben je nog maar op een kwart, zeg maar. Soms is het beter het verhaal klein te houden.

Meer recensies van hetezelsoortje