Heerlijk

hetezelsoortje 07 juni 2019
Het eindeloze strand is deel 2 in de Café zon & zee serie van Jenny Colgan. De serie speelt zich af op het eiland Mure. Flora en Joël spelen de hoofdrollen in het verhaal, desondanks lopen er ook andere verhalend doorheen, zoals het verhaal van Saif (vluchteling en arts) & Lorna (hoofd van de basisschool en beste vriendin van Flora) en het verhaal van Fintan (broer van Flora) & Colton (baas van Joël). Snap je het nog? Er is ook een ander boek geschreven over het verhaal van Saif & Lorna, namelijk Een verre kust (niet officieel een deel van de serie, maar wel een soort deel 1,5). Hun verhaal gaat verder in dit boek, het eindeloze strand.

Wat zo fijn is aan deze boeken, is dat het gewoon goed in elkaar zit. Alle verschillende eilandbewoners hebben een sterke invloed op elkaars leven, daarom is het onmogelijk om enkel over 1 persoon te schrijven. Het eiland krijgt een beeld, een vorm, het is alsof je er zelf rondloopt en de mensen zelf kent. Heerlijk vind ik dat! Daarnaast komt er ook een stukje over de oude Vikingen-cultuur in terug. Hierdoor heeft het een heel klein vleugje fantasy, maar het is vooral toch een feelgood roman. Hoewel; niet altijd even feelgood, af en toe heb ik stiekem een traantje moeten wegpinken...

Conclusie: Het eindeloze strand is deel 2 (en een half) van de feelgood serie Café zon & zee. Een heerlijk boek om op vakantie bij weg te dromen, of gewoon thuis in een stoel natuurlijk. Het verhaal zit sterk in elkaar, niet alleen van de hoofdpersonages maar ook van de 'bij'rollen. De verhalen komen steeds meer samen. Het leven op Mure klinkt - met momenten - als een sprookje.

Meer recensies van hetezelsoortje