Wat een fantastisch vervolg

Hilma Werff 13 november 2019
In het tweede deel van de Iskari trilogie is Roa, dochter van het struikland, getrouwd met drakenkoning Dax, die zijn tirannieke vader heeft afgezet. Maar het is geen gelukkig huwelijk en de mensen zijn ook niet tevreden met de nieuwe koning.
Als haar vroegere verloofde Theo haar overhaalt om Dax van de troon te stoten om zo haar eigen volk een betere toekomst te geven, stemt ze in, niet wetende dat ze het zo allemaal erger maakt. Haar relatie met Dax verbetert langzamerhand, maar ze moet hem verraden om haar zus te redden. Kan ze dat aan en wie kan ze vertrouwen?

Was is dit een geweldig vervolg op het eerste deel. De schrijfstijl is wederom heerlijk en door de onverwachte gebeurtenissen blijf je als lezer geboeid. Ook wil je dolgraag te weten komen of Dax echt zo'n nietsnut is als hij doet voorkomen.
De personages komen levensecht over en je kan heel goed inleven. Door de goede beschrijvingen van de medina, kashba en de woestijn proef je gewoon de sfeer.

Hoewel ik aan het begin even moest wennen, omdat dit boek meer over macht en politiek gaat, was het toch erg spannend en bleef ik doorlezen. Vooral door de laatste 100 pagina's vloog ik heen.
Jammer dat dit boek nu uit is, maar deel 3, het laatste deel, is inmiddels uit. Dus zodra ik de kans heb, ga ik dat boek zeker lezen!

Dit boek, en het eerste deel, is echt fantastisch goed en ik kan de serie echt aanraden!

Meer recensies van Hilma Werff