Hoewel dit een boek is dat ik doorgaans niet snel zelf zou hebben uitgekozen om te lezen ben ik blij dat ik mij voor de leesclub Boekvonnis van Thrillerlezers! heb opgegeven. Dat vind ik ook de charme van het lezen in een leesclub, de kans om boeken te lezen die buiten je standaardkeuze liggen.

Geheel onbevangen begon ik dus aan het debuut Day Dreamer van Luna Van Roosen Auteur

Ik heb ondertussen een aantal boeken van uitgeverij Hamley books gelezen en wat ik heel opvallend vind is de zorg waarmee het boek gemaakt wordt. Prachtige covers, een mooie lay-out en heel veel oog voor detail.

Dit geldt ook voor het het prachtige debuutboek van Luna van Roosen. De mooie cover nodigt uit om opgepakt te worden en zoals ik dat ook in een boekhandel gedaan zou hebben blader ik bij ontvangst het boek door en word blij verrast door de prachtige tekeningen en de mooie sfeervolle illustraties aan het begin van elk nieuw hoofdstuk.

Verwachtingsvol nestel ik mij in mijn favoriete hoekje op de bank en begin met lezen.
Vrij gemakkelijk word ik het verhaal ingezogen en geniet van de mooie, vlotte, soms bijna poëtische schrijfstijl.

Met een knipoog naar de sprookjes die in mijn jeugd een belangrijke rol hebben gespeeld weet Luna op een eigentijdse manier een boeiend verhaal neer te zetten. Romantiek, spanning, jaloezie, eenzaamheid, geheimen, onzekerheid, maar zeker ook humor zijn thema’s die in het verhaal allemaal aan bod komen en maken dat ik door het verhaal heen vlieg.

Met het einde van het boek heb ik een klein beetje moeite. Het voelt wat rommelig, haalt me uit het verhaal waardoor ik het zelfs nog een keer opnieuw heb gelezen omdat ik dacht dat ik ergens een stuk gemist had. Dit was echter niet het geval. De vrij abrupte overgang naar het verleden had wat mij betreft iets meer ingeleid mogen worden.

Het tweede deel zal ongetwijfeld alles veel meer duidelijk maken, maar dit eind maakt dat ik lichtelijk gefrustreerd het boek dicht sloeg met nog veel te veel vragen......

Ondanks dit kleine puntje van ‘kritiek’ heb ik enorm genoten van dit boek en kijk ik reikhalzend uit naar het vervolg.
Day Dreamer krijgt van mij 4 punten.

Reacties op: Day Dreamer een mooi debuut van Luna van Roosen

Day Dreamer - Luna Van Roosen
? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 18,99 Bestel het e-book € 7,95