Stof een verhaal dat nog lang je hoofd blijft rondspelen.

Hilona Schaft-Mol 06 oktober 2019
Voor thrillerlezers! mocht ik meedoen aan de leesclub Boekvonnis. Wat zo fijn is aan een leesclub is dat je zo in de gelegenheid wordt gesteld om nieuwe auteurs te leren kennen. Ik had nog geen eerder boek gelezen van Sandra J. Paul / Joanne Carlton en begon geheel onbevangen aan Stof.

Direct vanaf de eerste bladzijde word je meegezogen in het verhaal. Waar ik soms nog wel eens moeite heb met het schakelen tussen 2 tijdslijnen lees ik hier, mede dankzij de vlotte en fijne schrijfstijl met gemak over de periode voor en na het stof.

Ik lees bij voorkeur ‘s avonds voordat ik ga slapen. Een waarschuwing voor de lezer die dit net als ik ook graag doet: eenmaal begonnen laat het boek je niet meer los en zo heeft het mij een aantal korte doch zeer plezierige maar ook frustrerende (toch moeten gaan slapen) nachten bezorgd.

Ik kreeg ontzettend veel sympathie voor de hoofdpersoon, raakte geroerd en getroffen door het leed dat hij heeft moeten doorstaan en vroeg mijzelf tijdens het lezen regelmatig af hoe ik zelf zou reageren wanneer ik in zo’n situatie terecht zou komen. Dit komt zeker ook omdat het verhaal zeer realistisch geschreven is en ik mij in het dagelijks leven best wel eens zorgen maak waar het in deze wereld naartoe gaat zowel op het gebied van de politiek als met betrekking tot het klimaat.

Mooi vond ik hoe ik tijdens het lezen op het verkeerde been werd gezet waardoor het einde van het verhaal toch als een verrassing kwam.

Waar ik zeker ook aandacht aan wil besteden zijn de prachtige quotes die aan het begin van ieder hoofdstuk staan, mooie teksten die de inhoud en lading van het hoofdstuk passend treffen.

De kaft is prachtig en ook aan de lay out van het boek is veel aandacht besteed met prachtige schaduwfoto’s (sorry ik kan even niet meer op de juiste naam komen) op de 1e bladzijden van de hoofdstukken voor en na het stof.

Ik heb intens genoten van dit boek dat voor mij op alle fronten een juweeltje is, waarbij het verhaal zelfs na het beëindigen blijft rondspelen door mijn hooft.

Chapeau!

Daarom geef ik dit boek 5 sterren.

Meer recensies van Hilona Schaft-Mol