Met veel plezier heb ik Het geschenk van Marijke Verhoeven gelezen. Opnieuw weet ze van het verzonnen eiland Kenning, met zijn markante inwoners en duistere verleden, een prachtig en mysterieuze plaats te maken. Het toneel waar het verhaal zich grotendeels afspeelt.
Protagonist Nina heeft mijn hart veroverd. Ik hou van de koppigheid, kracht en vrouwelijkheid van deze vrouw, die tevens zo ontzettend gevoelig en kwetsbaar kan zijn.
In Het geschenk zijn er duistere figuren op het eiland aangekomen als gevolg van een afschuwelijke gebeurtenis in het verleden. De schrijfster belicht het verhaal vanuit heden en verleden en vanuit verschillende personages. Dat zou verwarrend kunnen werken, maar dat is zeker niet het geval. Marijke Verhoeven lijkt deze methode goed onder de knie te hebben en weet het te gebruiken om de spanning op te bouwen en de lezer dieper in het verhaal te trekken. Het is moeilijk om het boek weg te leggen, elk hoofdstuk vraagt om gelezen te worden. De personages zijn mooi beschreven en zo knap neergezet dat ik zelfs sympathie voelde voor de antagonist.
Het is een vlot geschreven verhaal met een bijzondere combinatie van romantiek, sensualiteit en spanning. Ik kijk uit naar haar volgende boek.

Reacties op: Een geschenk

Het geschenk - Marijke Verhoeven
? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 15,50 Bestel het e-book € 7,99