De Hebban Adventskalender 2020, Advent? blz. 230

Geachte crew leden van Hebban. U weet wat U te doen staat in de toekomst.
Nu het verhaal. Twee verhaallijnen. 1/ Aanslag in Antwerpen tijdens de marathon, vrijdag 13 september 2020. IS aanslag. Ja of neen? Handgranaten gebruikt. Drie. Van waar komen zij? Wie is dat ene slachtoffer? Dader of slachtoffer? Dus genoeg vragen om te beantwoorden.
2/ Terug in de tijd, namelijk dertig jaar. Hoe kunnen handgranaten van een veilige opslagplaats verdwijnen? Wie heeft daar voor gezorgd? Waar zijn ze? Wie heeft ze?
Afwisselend, heden en verleden krijgt men antwoorden op deze vragen. Wanneer mensen van dertig jaar terug hun verhaal doen, dit is het snijpunt van de twee verhaallijnen, kan de politie een verdachte lokaliseren maar deze weet te ontsnappen. Intussen een aanslag in Brussel met handgranaten. Einde deel 1.

Besluit: Men gaat zonder problemen van verleden naar heden en terug. Langzaam komt er een duidelijk beeld. Spannend tot het einde. Geen echt plot want we hebben genoeg munitie voor een volgend verhaal. Waar is de voorvluchtige? Wie pleegde de aanslag in Brussel? Wie heeft de handgranaten? Hoeveel zijn er over? Komen er nog aanslagen?

Meer recensies van hugo van der wildt