Als je achter je gesloten ogen nogmaals sluit, dan leven zelfs de stenen.

hugo van der wildt 20 januari 2019
We hebben het eerst even over de kaft. Voor mij is het geen kaft die bij dadelijk naar het boek zou doen grijpen. Ook de afbeelding heeft volgens mij niets met het verhaal te maken. Een meisje/dame in een kleine ruimte in een gebouw. Geen probleem want het boek/verhaal was meer dan OK.
Veel verhaallijnen. Abbas, de messenwerper, die terug naar Frankrijk gaat omdat zijn vriendin en collega in het circus is verdwenen. De vraag is: Hoe gaat deze verhaallijn passen met de andere verhaallijn. Een meisje vind haar vader in haar huis in een strop. Tweede verhaallijn
Dan komen de verschillende hoofdrolspeler op het toneel. Olivia helpt Sandra nadat zij haar vader heeft gevonden. Het blijkt later moord.
Weer een verhaallijn.
Haar vader werkt bij de douane. Daar zijn drugs gestolen en hij doet een onderzoek in deze zaak.
Weer een verhaallijn.
Sandra haar grootvader is in een rusthuis in een bijzondere wijze aan zijn einde gekomen. Vraag: Wat gebeurd in dat rusthuis en de firma die verschillen van deze rusthuizen bezitten?

Dus vragen genoeg . Olivia gaat op onderzoek in zaak van de rusthuizen, tracht de moordenaar te vinden van de vader en verdiept zich ook in de drugdiefstal. Olivia is afgestudeerd als politieagent maar beoefend deze functie niet uit. Zij is goed bevriend met Mette van de politie en Stilton die politieagent is maar daar is buiten gezet. Stilton is zeer goede vriend van Abba en gaat samen met hem naar Frankrijk.

Met al deze verschillende zaken en vragen is er werk genoeg en krijgen wij een zeer spannend verhaal. Stap na stap vallen de puzzelstukken in elkaar en worden allen zaken opgelost. De lezer valt wel van de ene verrassing in de andere wanneer er meer geheimen worden opgelost en dat de maskers afvallen.
PS. De tittel is goed gekozen. Misschien is dat de oplossing van veel problemen?

Eerste keer dat ik iets las van deze schrijvers en het was zeer goed.

Meer recensies van hugo van der wildt