Zeer goed en spannend tot het einde

hugo van der wildt 05 augustus 2019

Spijtig genoeg is het niet cherchez la femme. Bruno, chef de police in Saint Denis heeft het onder de markt. Meid voor alle werk in deze stad. Het begint met een brand. Aangestoken of niet? Een onderzoekscentrum voor gemanipuleerde gewassen. Dit doet me terug denken aan Monsanto als ik mij niet vergis. We krijgen een betoging van de groen. Dan komt er een Amerikaan van een grote firma die in wijn doen. Er zijn twee dode waaronder - spoiler verwijderd door de Hebbanredactie - . Moord? Natuurlijke dood?
Men moet de oplossing ver gaan zoeken en in het verleden en misschien bij een dame.
Als Engelsman weet de schrijver veel van de Dordogne, wijnbouw en de Franse gewoontes. Akkoord, er komt er veel op verlof maar hij weet toch alles mooi te beschrijven. Voor de lezer die van Franrijk kan houden, een aanrader.

Besluit: zeer goed en spannend tot het einde.

Meer recensies van hugo van der wildt