De uil staat voor wijsheid, waarheid, kennis en hij is in staat het grotere geheel te zien.

hugo van der wildt 01 december 2018
Het gaat over de uilen in de schilderij van Bosch. Het is al geweldig dat een Amerikaanse schrijver zoveel weet over een Nederlandse schilder en heel wat info weet te verzamelen over de schilderijen van Bosch. Wetende dat de schilder toch reeds veel jaren dood is. De schilderijen geven Terry heel wat info om als profieler zijn werk te kunnen doen en dit na jaren dat hij gestopt is bij de FBI. Dan gaat het verhaal verder over een proces dat we vanaf het begin volgen. Een vriend van Terry en agent ondersteunt OM. Terry verdenk Bosch van een moord. Op het einde komt alles goed.
Wat niks te maken heeft met de schrijver en de kwaliteit van het boek zijn alle punten in L.A. die in het boek voorkomen. Voor mij is dat als een gids over L.A. Ik ga deze op zoeken in google en geven een beeld van de stad en onderbouwen voor mij ook het verhaal. Akkoord dat vraagt wel war tijd maar ik vind dat toch de moeite waard.

Het boek is voor mij een aanrader.

Meer recensies van hugo van der wildt